۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۷۹۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

حضور ۱۳ مبلغ باهدف تولید محتوای حسینی و مذهبی در فضای مجازی

حضور ۱۳ مبلغ باهدف تولید محتوای حسینی و مذهبی در فضای مجازی
حجت‌الاسلام بخشی پور از حضور ۱۳ مبلغ باهدف تولید محتوای حسینی و مذهبی در فضای مجازی در ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: برای تقویت و تبلیغ فرهنگ حسینی و ادامه دادن راه عاشورا به فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا که عزاداری امام حسین (ع) را هم تحت تأثیر قرار داده است و عزاداری در مکان‌های سربسته و با تجمعات فراوان ممنوع شده است بهترین راهکار برای تبلیغ نهضت حسینی استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای است.

حجت‌الاسلام بخشی پور در ادامه با اشاره به وجود بیش از سه هزار موقوفه مرتبط با ماه محرم، اضافه کرد: سه هزار و 864 موقوفه در استان مربوط به ماه محرم است.

وی ادامه داد: از این تعداد موقوفه تعداد 487 موقوفه با نیت روضه‌خوانی، سه هزار و 252 موقوفه با نیت تعزیه‌داری و 2 هزار و 681 با نیت اطعام و عزاداری در استان مرتبط با ماه محرم و صفر است.

حجت‌الاسلام بخشی پور تصریح کرد: هدف از اجرای این نیات آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و تقویت فرهنگ عاشورا است که با توجه به شرایط خاص سال جاری در بقاع متبرکه و در مناطق سفید و کم‌خطر اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای نیات واقفان در مناطق سفید و کم‌خطر زیرساخت‌های لازم مهیا شده است و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سینه‌زنی و زنجیرزنی هم در فضای باز بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی پور در خصوص اجرای نیت در حسینیه امام رضا (ع) بیرجند، افزود: به دلیل اینکه نمی‌توانیم در فضای داخل این حسینیه مراسم عزاداری برگزار کنیم مقررشده مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای بیرون این حسینیه برگزار شود.

وی اضافه کرد: عزاداری در این مکان در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و در بحث اطعام عزاداران هم امسال بحث توزیع غذای گرم به‌صورت بیرون بر و در ظرف‌های یک‌بارمصرف در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در ماه محرم امسال در خصوص عمل به نیات مطلق و بدون قید و شرط واقفان در پی آن هستیم تا با تهیه بسته‌های غذایی و معیشتی و توزیع آن در بین نیازمندان استان گامی هرچند کوچک در جهت رفع مشکلات نیازمندان استان برداریم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات