۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۰۷۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

ساماندهی هیأت‌های مذهبی فاقد مجوز

ساماندهی هیأت‌های مذهبی فاقد مجوز
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ساماندهی هیأت‌های مذهبی فاقد مجوز هم‌زمان با شروع ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمدرضایی، ظهر امروز در جلسه توجیهی ابلاغ دستورالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم 1442 که با حضور روحانیان و مداحان برگزار شد، با اشاره به ساماندهی هیئت‌های مذهبی فاقد مجوز، اظهار داشت: سامان‌دهی و نظارت بر عملکرد هیئت‌های مذهبی یکی از اقدامات موردنظر سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: در راستای طرح ساماندهی هیئت‌های مذهبی هیئت‌های فاقد مجوز در خراسان جنوبی باید برای دریافت مجوز فعالیت و ثبت شدن در سامانه مربوطه اقدام کنند تا به این طریق بتوانیم نظارت بیشتری بر عملکرد هیئت‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: بر این اساس تنها هیئت‌هایی که دارای مجوز هستند می‌توانند در ماه محرم و صفر به عزاداری بپردازند و به دیگر هیئت‌هایی که مجوز ندارند اجازه برگزاری مراسم عزاداری داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط خاص در سال جاری عزاداری در هیئت‌های مذهبی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: اگر در طول عزاداری حسینی با بی توجهی ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده کردن از ماسک جان حتی یک نفر به خطر بیفتد ما مسؤول آن هستیم؛ چراکه حفظ جان و حقوق دیگران حق‌الناس است.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات روضه خانوادگی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محرم و صفر سال جاری امکان عزاداری با تجمعات فراوان وجود ندارد برگزاری جلسات روضه خانوادگی با تعداد محدود افراد می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: در سال جاری لازم است برای حفظ سلامت عزاداران افزون بر شور حسینی شعور حسینی هم داشته باشیم تا با عمل زیبای ما دشمنان اسلام و قرآن انگشت‌به‌دهان بمانند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری شیوع بیماری کرونا تمام رفتار جامعه را تحت تأثیر قرار داده است عزاداری محرم هم از این قاعده مستثنا نیست و متفاوت با سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری در راستای حفظ سلامت مردم برخی از آداب‌ورسوم سنتی ماه محرم در خراسان جنوبی همچون مراسم قتلگاه بیرجند در روز عاشورا و یا بیل‌زنی در برخی از شهرستان‌های استان که مستلزم تجمع فراوان افراد است، لغو می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات