۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۳۷۱
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی خبر داد؛

هیئات عزاداری ناقض پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بسته می‌شوند

هیئات عزاداری ناقض پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بسته می‌شوند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام حمیدی گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از سوی هیئات مذهبی، ابتدا تذکر داده و در مرحله بعد هیأت بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی، امروز در نشست شورای قضایی استان، با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم، اظهار کرد: دستگاه قضایی بنابر وظیفه ذاتی خود با ناقضان این دستورالعمل‌ها برخورد قانونی می‌کند.

وی اظهار کرد: مطابق دستورالعمل‌های صادره از سوی مرکز، اگر هیئات مذهبی در ماه محرم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در وهله نخست به آن هیئت تذکر داده می‌شود و در صورت تداوم کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی در مرحله دوم هیئت بسته می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که پیش از این هم تذکر داده شده است معیار برگزاری و اجرای مراسم عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هیچ‌کس حق تخطی از این دستورالعمل‌ها را ندارد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، بر اجرایی شدن جدی‌تر این فرایض در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه نخست ماه محرم باید فرصت و زمینه‌ای برای احیا و گسترش بیش از پیش فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باشد تا این فرایض مهم به فرهنگ و وظایف همگانی بدل شوند.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: لازم است فرایض امربه‌معروف و نهی از منکر به‌صورت ویژه در دستور کار مسؤولان و آحاد جامعه قرار بگیرد و البته دستگاه قضایی نیز در این زمینه از تمامی گزارش‌های مردمی حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر احساس مسؤولیت داشته و اجرای این فرایض مهم الهی به فرهنگ عمومی جامعه بدل شود تا از این طریق بخش مهمی از معضلات اجتماعی و فرهنگی موجود مرتفع شود.

گفتنی است، اجرای کامل و دقیق کاهش مجازات حبس و اعطای مرخصی به محبوسان و زندانیان در ایام کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز شورای قضایی خراسان جنوبی بررسی و تصویب شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات