۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۶۲۰۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در سه نقطه محوری بیرجند

برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در سه نقطه محوری بیرجند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام رضایی گفت: امسال نماز جماعت ظهر عاشورا در محل امامزادگان باقریه (ع) و بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به برپایی مراسم عزاداری دهه نخست ماه محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: در همین راستا امسال مراسم محوری عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در سه نقطه محوری شهر بیرجند در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه عزاداری در این مکان‌ها در فضای باز و غیرمسقف صورت می‌گیرد، افزود: فضای باز مسجد امام حسین (ع)، آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) و بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند سه مکانی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در سایر شهرهای مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز در هر شهر یک مکان برای عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در محرم متفاوت امسال با توجه به شرایط کرونایی تلاش شده حداقل برنامه‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس نماز ظهر عاشورای امسال تنها در سه نقطه محوری بیرجند برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال نماز جماعت ظهر عاشورا در محل امامزادگان باقریه (ع) و بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام رضایی نماز ظهر عاشورا در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند به امامت حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و در بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند نیز به امامت حجت‌الاسلام محمد مختاری امام‌جمعه موقت بیرجند اقامه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های روز عاشورا در بیرجند از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح با روضه‌خوانی و مداحی آغاز شده و به نماز جماعت ظهر عاشورا ختم می‌شود؛ به‌گونه‌ای که برنامه‌های دیگری از قبیل دسته روی هیئات مذهبی و عزاداری برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: برنامه‌های دیگر عزاداری ازجمله روضه‌خوانی‌های شبانه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی هیئت‌های مختلف عزاداری در فضای باز و غیرمسقف مقابل هر هیئت برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم محدودیت‌های ترافیکی برای ایام تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته و مسؤولان هیئات عزاداری باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا کنند که مسیرها و معابر در حین برگزاری مراسم مسدود نشود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات