۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۴۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

دشمن با سیطره بر فضای مجازی به فرزندان ما نزدیک شده است

دشمن با سیطره بر فضای مجازی به فرزندان ما نزدیک شده است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: دشمنان با سیطره بر فضای مجازی به فرزندان ما نزدیک شده؛ ازاین‌رو باید برای برون‌رفت از این وضعیت برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار هیئت امنای طرح وقف در گردش کتاب خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به اسلام اصیل، اظهار کرد: امروز تنهاتر و غریب‌تر از هر چیزی در نزد مسلمانان، خود اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: به واسطه فعالیت‌های دشمنان ازجمله سیطره بر فضای مجازی، امروز شیطان و دشمن به فرزندان ما نزدیک شده و آن‌ها را از اسلام اصیل دور می‌کند؛ ازاین‌رو باید برای مقابله با این روند طرح و برنامه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به ضرورت مقابله با دشمنان و طاغوت در تمام اعصار و قرون، گفت: یکی از ابعاد مهم قیام عاشورا، متمایزسازی مفهومی و مصداقی حکومت الهی از حکومت طاغوت و صیانت از فلسفه بعثت انبیا است.

وی افزود: اساس حکومت در ادیان الهی با آن چیزی که دنیاطلبان سلطه‌جویان و سوءاستفاده‌گران به نام حکومت می‌شناسند، فرق دارد؛ زیرا دنیاطلبان حکومت را به معنای حاکمیتِ مطلق بر مردم و تأمین شهوات نفسانی خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: فرق نمی‌کند، چه آن حکامی که با تدبیر و لیاقت و عُرضه بودند و نامی از آن‌ها در تاریخ به نیکی و عظمت مانده یا حتی آن‌هایی که به‌اشتباه نامی از آن‌ها به‌اشتباه باقی مانده و یا پادشاهان و سلاطینی که به قدرت و اقتدار هم معروف نبودند، همه این‌ها در این جهت شریک بودند که حکومت بر مردم را وسیله‌ای برای راحتی و تنعم و عشرت خود قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: امروز هم در دنیا همین‌طور است، آن کسی که به حکومت می‌رسد، احساس می‌کند به یک زندگی راحت و متنعم رسیده است، در سطح دنیا تقریباً شاید به جز در موارد استثنایی قضیه این‌گونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: اما در فرهنگ ادیان الهی و در اسلام، حکومت به معنای یک فریضه، وظیفه و مأموریتی سخت و پرخطر و پر محرومیت و به معنای برداشتن سنگین‌ترین بار تکلیف اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در مکتب اسلام کسی که به حکومت می‌رسد برای خود چیزی نمی‌خواهد، بندگان خدا را در سرپنجه اقتدار خودش اسیر نمی‌بیند و نمی‌خواهد، به دنبال این نیست که مال خدا را در سفره رنگین خودش بگستراند و از آن استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: آنچه در عُرف دنیا به آن سلطنت و پادشاهی گفته می‌شود، در اصطلاح اسلامی اسم آن امامت، خلافت الله، ولایت و مسؤولیت امور مردم است؛ یعنی اشاره به وظیفه، در نام حکومت هم حتی وجود دارد.

وی گفت: در همین راستا پیغمبر اسلام بزرگ‌ترین حرکتی که انجام داد درزمینهٔ نظام اجتماعی و زندگی مردم عبارت از این بود که مردم را از حاکمیت طاغوت‌ها نجات داد و در زیر ولایت و چتر امامت و رهبری خدای خود، آن‌ها را بنده خدا کرد و زیر چتر ولایت الهی بُرد که بالاترین آزادی‌ها و لذت‌ها و عظمت‌ها برای انسان در آنجاست./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات