۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۰۷۸۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

آزادگان با صبر و تحمل دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس کردند

آزادگان با صبر و تحمل دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس کردند
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی گفت: آزادگان به‌عنوان اسناد و شناسنامه انقلاب با صبر و تحمل خود دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس و شرمنده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ظهر امروز، در دیدار جمعی از آزادگان خراسان جنوبی، ضمن تبریک ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: زبان از درک مفهوم کلمه آزاده قاصر است.

وی افزود: با هیچ زبان و هنری نمی‌توان اقدامات فداکارانه آزادگان و صبر و تحمل آن‌ها را بیان کرد؛ چراکه آن‌ها با دست‌خالی و با تکیه و ایمان قوی خود به خداوند متعال توانستد دشمنان مغروری را که شرق و غرب حامی آن‌ها بودند شرمسار کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی اضافه کرد: آزاده تنها به معنی رهایی از زندان نیست؛ بلکه به معنی آزادی و رهایی از هر چه قیدوبند مادی و اسارت بدنی که بدترین نوع اسارت و بندگی به شمار می‌رود است.

وی ادامه داد: انسان همیشه بر سر دوراهی هوای نفس و خدا قرار دارد البته شخص بر اساس فطرت الهی خود عاشق خدا است اما زمانی می‌رسد که برخی از انسان‌ها اسیر در مال، مقام و شهرت می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی تصریح کرد: زمانی که شخص اسیر اسارت ننگین مال‌پرستی، پول‌پرستی، خودپرستی و شهوت‌پرستی می‌شود بنده هوا و هوس شده و همه مظاهر عالم را بر اساس هوای نفس دوست دارد.

وی خاطرنشان کرد: آزادی از این اسارت‌های ننگین و پست زمانی حاصل می‌شود که شخص به فطرت الهی خود بازگشته و بنده و عاشق خدا شود که در این صورت همه مظاهر را در پای محبت خدادوست دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: آزادگان آن دسته از افرادی هستند که همه سختی‌های اسارت را با عشق به خدا تحمل کرده و این آزمایش الهی را با عزت و سرافرازی پشت سر گذاشتند.

وی اضافه کرد: آزادگان زمانی که در شکنجه‌گاه‌های دشمن بودند باوجود انواع و اقسام مسائل و متغیرها و تحمل انواع شکنجه‌ها هیچ‌گاه خدا را رها نکرده و اسیر هوای نفس خود نشدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کسانی که مانند یزید و در دوره کنونی بن سلمان و ترامپ ظلم و ستم کرده و شهرها را ویران و مردم را آواره می‌کنند خدا را فراموش کرده و اسیر هوای نفس خود شده‌اند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات