۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۸۷۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

امام حسین سمبل آزادی و عدالت‌خواهی در جهان است

امام حسین سمبل آزادی و عدالت‌خواهی در جهان است
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه امام حسین(ع) سمبل آزادی و عدالت‌خواهی در جهان است، گفت: عزاداری و عشق به امام حسین (ع) تنها مخصوص به مسلمانان نیست

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار فرمانده و کارکنان نیروی پدافند هوایی شرق کشور، با اشاره به آغاز محرم‌الحرام و 10 شهریورماه روز پدافند هوایی، اظهار داشت: این موضوع پیوند ناگسستنی نیروهای با ایمان و سلحشور را با جریان کربلای معلی گره می‌زند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) سمبل آزادی و عدالت‌خواهی در جهان است، بیان داشت: جایگاه امام حسین (ع) یک جایگاه خاصی است چراکه بعد از یک هزار و 400 سال در هر جای دنیا نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه آزادی‌خواهان به اول محرم توجه ویژه دارند.

نمانیده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همه پیامبران و امامان مصباح هدایت و سفینه‌النجات هستند اما از اول تا آخر دنیا در بین همه اولیا و انبیا این ویژگی خاص امام حسین (ع) است، بیان داشت: محبت اولیای الهی برای اهل ایمان همواره وجود دارد و اگر بخواهیم رمز کلام پیامبر اکرم (ص) را درک کنیم باید به این عالم توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه ما کاری به کسانی که به دنبال بیگانه می‌روند نداریم، مطرح کرد: کسی که دنبال بیگانه می‌رود جزو اسلام نیست و اینگونه افراد تمام فکر، سیاست و فرهنگ را از ترامپ و غرب گرفته‌اند در حالی که مسلمان واقعی باید از اسلام ناب تغذیه شود.

وی عزاداری و عشق به امام حسین (ع) را تنها مخصوص به مسلمانان ندانست و اضافه کرد: بسیاری از ادیان در کنار مسلمانان برای امام حسین (ع) عزاداری و به ایشان متوسل می‌شوند و حتی مشاهده می‌کنیم به مراسم عزاداری امام حسین (ع) میلیون‌ها کمک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی هدف امام حسین (ع) را زنده‌کردن معروف، نابودی ظلم و منکرات دانست و با تأکید بر اینکه این اهداف به‌عنوان یک آرمان در جهان همواره خار چشم ستمگران بوده، تبیین کرد: پیشوای آزادگان امام حسین (ع) درسی به انسان داده تا در انجام وظیفه الهی و آرمان مقدسش از هیچ چیز هراس نداشته باشد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات