۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۹۷۵۷۷
نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

هیأت مذاکره کننده درباره برجام باید از موضع اقتدار برخورد کند

هیأت مذاکره کننده درباره برجام باید از موضع اقتدار برخورد کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین نریمانی گفت: با توجه به اقتدار ایران، هیأت مذاکره کننده ایرانی باید از موضع قدرت با طرف های غربی برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امان الله نریمانی جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساله مهمی که بسیار مورد توجه نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث مذاکرات هسته ای است، حفظ اقتدار این کشور در جهانی کنونی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به اقتدار منطقه ای و جهانی ایران، موضع هیات مذاکره کننده ایرانی باید از موضع قدرت باشد، زیرا در این مذاکرات حقوق ملت ایران با قدرت هرچه تمام باید ایفاد شود.

این عالم برجسته کرمانشاهی گفت: البته سرفصل ها، بندها و در کل متن توافقنامه باید به گونه ای تدوین شود که طرفین مذاکره همواره ملزم به رعایت کردن آنها باشند به طوری که هیچ کدام از طرفین طبق این قرارداد نتوانند که کاری خارج از تعهدات اعلام شده است را  انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با تاکید بر اینکه در دوره های پیشین آمریکایی ها رسما و علنا بسیاری از تعهدات مذاکرات برجام را پایمال کرده اند، عنوان داشت: متاسفانه در مذاکراتی که در دولت پیشین صورت گرفته علیرغم اینکه ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بود، به عینه مشاهده گردید که طرفین جمهوری اسلامی به ویژه آمریکایی ها به کرار از تعهدات خود در این باره سر باز می زدند که بی شک این کار برای تامین منابع شان صورت گرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بهترین و مستندترین مدرک برای بدعهدی کشورهای غربی در بحث مذاکرات برجام را می توان خروج یک طرفه آمریکایی ها از این مذاکرات دانست که این حرکت دولتمردان آمریکایی به نوعی دهن کجی به توافقات بین المللی محسوب می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همگی خوب به یاد داریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خلال مذاکرات هسته ای بارها به دولتمردان گوشزد فرمودند که آمریکایی ها هرگز قابل اعتماد نیستند و این سخن حکیمانه معظم له با خروج یکطرفه و غیرقانونی آمریکایی ها بر همگان اثبات شد.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی در ادامه سخنان خود از دولت سیزدهم خواست که پیگیری این مذاکرات را با جدیت و انسجام بیشتری انجام دهد و اظهار داشت: هیات های مذاکره کننده در دوره های گذشته با وجود اینکه کلام و فرمایشات رهبری در بحث مذاکرات را مورد توجه قرار دادند ولی با این وجود شاهد عدول این کشورها از بسیاری موارد ذکر شده در این گفتگوها بودیم، بنابراین می طلبد که دولت سیزدهم نهایت دقت را در این باره داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: بی گمان اگر هیات مذاکره کننده ایرانی در برجام براساس سیاست ها و سخنان رهبری در این مسیر حرکت کند، می توان به دست یافتن به دستاوردهای این مذاکرات بسیار خوشبین بود و بسیاری از حقوق این ملت در این بین احقاق شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هدف ایران در این مذاکرات نه تنها حفظ اقتدار و صلابت نظام است، بلکه تمامی تلاش هیات مذاکره کننده ایرانی، برداشته شدن تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی و آمریکاست و ان شاء الله در دور جدید این مذاکرات شاهد این دستاوردها باشیم./1400/پ210/

ارسال نظرات