۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۹۷۶۱۷
رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا مطرح کرد؛

افزایش ۱۰ درصدی جذب داوطلبان دکترا در سال تحصیلی گذشته

افزایش ۱۰ درصدی جذب داوطلبان دکترا در سال تحصیلی گذشته
حجت الاسلام عمرانی فر با اشاره به نخبه گزینی در جامعه الزهرا(س) گفت: سال گذشته جذب داوطلبان دارای دکترا ۱۰ درصد و پزشکان عمومی و متخصص ۳۳ درصد افزایش داشته ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اباذر عمرانی فر رییس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در جامعه‌ الزهرا(س) برگزار شد، با توجه به نخبه گزینی گفت: سال گذشته جذب داوطلبان دارای دکترا ۱۰ درصد و پزشکان عمومی و متخصص ۳۳ درصد و  نخبه اساتید 100درصد افزایش داشته ایم، همچنین دبیران آموزش و پرورش نیز استقبال خوبی از تحصیل در این مجموعه آموزشی نشان داده اند.

وی با اشاره به سطوح آموزشی جامعه الزهرا(س) ابراز کرد: جامعه الزهرا در چهار مقطع یک، دو، سه و چهار بازپذیری و دوره عالی فقه پذیرش دارد و به صورت حضوری، غیر حضوری و مجازی دروس ارائه می کند،دوره بازپذیری برای کسانی است که به هر دلیل از ادامه تحصیل سطح۲ بازمانده اند.

حجت الاسلام عمرانی فر با بیان شیوه تحصیل در جمعه الزهرا(س) ادامه داد: در مقطع سطح دو، دوره تمام وقت و نیمه وقت برای ساکنان قم و دوره خوابگاهی برای شهرستانی ها مهیا شده است، همچنین در این سطح داوطلبانی با شرایط، از دادن آزمون معاف می شوند.

رییس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) با اشاره به شرایط معافیت در آزمون ورودی اظهار داشت: حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، رتبه های برتر المپیادهای علمی ملی و بین المللی، فارغ التحصیلان مقطع دیپلم، کارشناسی یا کاردانی با معدل 19 به بالا، فارغ التحصیلان مدارس معارف اسلامی با معدل 18 به بالا و فارغ التحصیلان مجتمع هدی با معدل 18 به بالا از آزمون ورودی سطح 2 از معافیت برخوردار هستند.

وی با بیان رشته و گرایش های در مقطع سطح سه و چهار اذعان کرد: در مقطع سطح سه 14 رشته و گرایش به صورت حضوری،5 رشته بصورت غیرحضوری و 3 رشته بصورت مجازی برگزار می شود ودر سطح چهار، 6رشته ارائه خواهد شد، همچنین رشته تاریخ و سیره اهل بیت به رشته های سطح سه اضافه شده اند.

حجت الاسلام عمرانی فر با بیان اینکه نتایج آزمون سطح دو و بازپذیری فروردین ماه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: سامانه پیام کوتاه ۵۰۰۰۱۲۵۱ آماده ارائه اطلاعیه ها و لینک های ثبت نام می باشد که لازم است داوطلبان عدد صفر را به این شماره ارسال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا(س) در بخش بین الملل در رشته زبان فارسی در مقطع کارشناسی و سطح دو هر نیم سال پذیرش دارد./پ202/

ارسال نظرات