۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۹۷۶۳۶
آیت‌ الله اراکی:

تجارت سالم و فعالیت اقتصادی سود‌ده فریضه‏‌ای الهی است

تجارت سالم و فعالیت اقتصادی سود‌ده فریضه‏‌ای الهی است
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تجارت سالم و فعالیت اقتصادی سود‌ده را فریضه‌‏ای الهی عنوان کرد و گفت: به کار اقتصادی موفق باید با نگاه عبادت در جامعه نگریسته شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی در دیدار مخلص الائمه استاندار استان مرکزی ضمن آرزوی توفیق برای وی در پیشبرد امور استان، مساله‌ مدیریت و جهت دهی صحیح اقتصادی در استان را جزء برنامه‌ های اولویت‏‌دار عنوان کرد و افزود: متأسفانه سیاست برخورد نامناسب با تجار و بازرگانان متعهد و بروکراسی‏‌های بی‌مورد باعث سلب امنیت روانی برای سرمایه گذاران و عدم انگیزه برای سرمایه گذاری‏‌های کلان در استان شده است.

نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره‌ حضرت امام صادق(ع) در تشویق افراد به درآمدزایی و کسب ثروت، خاطرنشان کرد: همان طور که روحانیان و پاسداران رکن نظام اسلامی هستند، فعال اقتصادی متعهد و موفق نیز از ارکان نظام اسلامی بر شمرده می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تجارت سالم و فعالیت اقتصادی سود‌ده را فریضه‌‏ای الهی عنوان کرد و افزود: به کار اقتصادی موفق باید با نگاه عبادت در جامعه نگریسته شود و این نیازمند حمایت ویژه دولت و مسئولین از فعالین اقتصادی است.

وی با تأکید بر ضرورت اعمال سیاست های ایجابی در جهت ایجاد آرامش و امنیت روانی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد احساس کنند از راه صحیح و قانونی بدون مشکلات طاقت‌فرسا می‌توانند کسب درآمد مطلوب داشته باشند هیچ‌گاه به راه‌های خلاف و مغایر با مقررات روی نخواهند آورد.

در ابتدای این دیدار، مخلص الائمه استاندار استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات مهم صورت گرفته در سی و یک روز تصدی استانداری، رسیدگی به صنایع و کارخانجات مهم استان را از اولویت های روزهای نخست مأموریت خویش عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‏‌های کلان مسکن در استان و حمایت از اقتصاد تعاونی جزء اولویت برنامه‌های استانداری است.

ارسال نظرات