۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۹۷۶۶۳
مقتدایی در گفت‌وگو با رسا:

تعهدات نسیه غرب در مذاکرات پذیرفته نمی‌شود

تعهدات نسیه غرب در مذاکرات پذیرفته نمی‌شود
نماینده مجلس با اشاره به بدعهدی غربی‌ها در برجام گفت: دیگر تعهدات نسیه و نقض پیمان از سوی غربی‌ها را نخواهیم پذیرفت و این مواضع ما در مذاکرات برای غرب تبیین شده است.

عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در هفته گذشته با وزیر امور خارجه جلسه‌ای تحت عنوان نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و وزارت امور خارجه برگزار شده است، گفت: در این جلسه وزیر امور خارجه در مورد مسائل مختلف پیرامون برجام و مذاکرات مرتبط با آن اطلاعات قابل توجهی را در اختیار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار داد.

وی در ادامه به شکل گیری دور جدید مذاکرات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دور جدید مذاکرات آغاز شده و اولین مرحله از این مذاکرات نیز به پایان رسیده است می‌توانیم به این نکته توجه کنیم که جمهوری اسلامی ایران در انجام مذاکرات جدی است و بر همین مبنا در بالاترین سطح تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات حاضر شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اکنون طرف‌های مذاکره مخصوصا اروپایی‌ها باید تکلیف را مشخص کرده و تصمیم لازم را بگیرند، ما در این خصوص به آنها پیام دادیم که موضع ما تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منافع ملت ایران است و اگر طرف غربی قرار داشته باشد با مکاری، حیله‌گری و فریبکاری منافع ملت ایران را در نظر نگیرد قطعا نمی‌تواند در مذاکرات پیش برود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم نشان داده است که تحت فشار هیچ گاه باج دهی نخواهد داشت و اکنون موضع کشور ما کاملا مشخص است و ایران در انجام مذاکرات کاملا جدی است ولی این مذاکرات اگر بنا باشد فرسایشی شود یا همچون گذشته ما تعهداتمان را نقد پرداخت کنیم و طرف مقابل بخواهد نسیه متعهد شود و آن را هم عملی نکند یا همچون آمریکایی‌ها نقض پیمان بکند قطعا مذاکرات مورد قبول مردم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام راهبردی بر ضرورت صیانت از حقوق ملت ایران در مذاکرات تأکید کرده است، گفت: این موضوع برای طرف غربی به خوبی تبیین شده است و غربی‌ها دور اول مذاکرات را برای تصمیم گیری خاتمه دادند و دور جدید که آغاز شده با دستورالعمل مشخص جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما پیشنهادات مشخص خودمان را در راستای تأمین منافع ملی به صورت مکتوب ارائه دادیم و این طرف‌های مذاکره هستند که باید تصمیم بگیرند دیوار بی اعتمادی شکل گرفته را جبران بکنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات