۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۹۷۷۳۳
حجت الاسلام روح اللهی:

تفسیر تسنیم تا سال آینده تکمیل می شود

تفسیر تسنیم تا سال آینده تکمیل می شود
معاون پژوهش بنیاد اسراء از پایان کار پیاده سازی تفسیر تسنیم خبر داد و گفت: تمام ۸۰ جلد آن تا پایان سال آینده عرضه خواهد شد و در حال حاضر جلد ۶۱ زیر چاپ است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی روح اللهی معاون پژوهش بنیاد علوم وحیانی اسراء در نشستی با اصحاب رسانه گفت: تمامی 80 جلد تفسیر تسنیم تا سال آینده پایان خواهد یافت و کتاب عقلانیت و شهود که 9 جلد آن تمام شده و 3 جلد آن برای چاپ ارسال شده است نیز از پروژه های مهم این بنیاد است؛ فهرست نویسی های این کتاب در آینده انجام می شود و دوره 16 جلدی آن تا سال آینده به پایان می رسد.

وی ادامه داد: مجموع آثار فقهی استاد جوادی آملی در 40 جلد تدارک دیده شده است که 4 جلد آن چاپ شده و به زودی هم تمام نمی شود و تلاش داریم در این راستا از آثار استاد نظریه پردازی و نظام سازی را انجام دهیم؛ تدوین منظومه فکری حضرت استاد به روش های دایره المعارفی یکی از اهداف ما است تا محققان بتوانند استفاده کنند است.

حجت الاسلام روح اللهی ادامه داد: مطالعات و پژوهش های میان رشته ای انجام شده است و عمومی سازی اندیشه های استاد جوادی آملی نیز دنبال می شود تا محتوای آن برای همه قابل فهم باشد که شروع شده است.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی بنیاد اسراء تأکید کرد: 11 محل رشته آموزشی در رشته های تخصصی داریم که همه هدف ما این است پژوهش محور باشد و برای این کار تمام 706 دانش پژوه با 115 استاد در کنار تدریس، همه فنون پژوهش را می آموزند و هم استاد تدریس شده و هم خبره پژوهشی می شوند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت پژوهش محوری علوم، گفت: درخواست دکترای پژوهش محور برای سه رشته کرده ایم که سازمان سفارش دهنده استاد راهنما و دانش‌پژوه آن بهره کافی علمی را ببرند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در خصوص منابع مالی پژوهش های مرکز اسراء گفت: در تعامل با دولت منابعی وارد بنیاد می شود اما بودجه ای از دولت اخذ نمی کنیم بلکه صرفا تعامل صورت می گیرد.

معاون پژوهش بنیاد اسراء با اشاره به کتاب «رجال تفسیری» گفت: روایتی تفسیری است که در تبیین یک آیه آمده باشد و در همین راستا از «کنزالدقائق» که کتابی تفسیری روایی است، روات آن استخراج شده که بیش از 4 هزار نفر بوده و در مجموع بررسی این ها 20 جلد خواهد شد.

ارسال نظرات