۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۹۷۷۳۴
موسوی تبار:

پژوهش ها با کمک رسانه منجر به جریان سازی و آگاهی بخشی می شود

پژوهش ها با کمک رسانه منجر به جریان سازی و آگاهی بخشی می شود
معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: هر پژوهشی باید منجر به جریان‌سازی و آگاهی‌بخشی شود و این امر به کمک رسانه امکان‌پذیر است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیدعباس موسوی تبار، معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء امروز ۲۱ آذرماه در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پژوهش در این موسسه برگزار شد، بیان کرد: در دنیای پژوهش سرمایه‌گذاری عالمانه می‌تواند پرسود باشد؛ تولید پژوهش‌های مبتنی بر اصل روشنگری و مطابق با نیازهای روز جامعه ضرورت هر جامعه‌ای است.

وی افزود: یک پژوهشگر موفق به نتیجه‌بخش بودن پژوهش باید نگاه ویژه داشته باشد؛ پژوهش موفق پیوست رسانه‌ای دارد و صرفا در گوشه کتابخانه خاک نمی‌خورد.

معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: هر پژوهشی باید منجر به جریان‌سازی و آگاهی‌بخشی شود و این امر به کمک رسانه امکان‌پذیر است و پژوهش بدون رسانه یعنی پژوهشی کُند که در کنج کتابخانه‌ها جای دارد.

موسوی تبار گفت: پژوهشی دقیق با یک رسانه غیرمغرضانه مدینه فاضله‌ای را رقم می‌زند لذا پژوهشی به مقصود نمی‌رسد که اصحاب رسانه در خدمت پژوهش باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ای که اهل تحقیق و پژوهش نباشد رسانه معتبری نخواهد شد، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تشویق جوانان به علم‌گرایی با شبکه‌های رسانه‌ای از جمله ابزار رسانه است که می‌تواند در حوزه تحقیق و پژوهش انجام دهد.

معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه پژوهشی که در رکاب رسانه باشد به موفقیت رسیده است، یادآور شد: جاده رسانه‌ای و ارتباطات دوجانبه و چندجانبه نیست، بلکه یک جاده یک‌طرفه و در دست صاحبان قدرت است و متاسفانه در این صورت شاهد نتایج خوبی نخواهیم بود.

ارسال نظرات