۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۹۷۷۳۶
کارشناس امنیت رسانه:

گوشی محل مناسبی برای نگهداری عکس شخصی نیست

گوشی محل مناسبی برای نگهداری عکس شخصی نیست
رازیان گفت: به هیچ عنوان گوشی محل مناسب برای عکس های شخصی نیست و گوشی ها به راحتی قابل هک هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چهارمین جلسه از سلسله نشست کنشگری موثر در فضای مجازی با موضوع امنیت کاربری توسط محمد رضا رازیان کارشناس امنیت شبکه به صورت آنلاین برگزار شد.

رازیان با اشاره به موتور جستجو گفت: موتور جستجو با مروگر متفاوت است، اما از درگیر شدن این دو با هم کاربر به جستجوی مورد نظر خود دست پیدا می کند.

وی با این بیان که چه نیازی به موتور جستجوی ملی است، اظهار داشت: بیش از سی موتور جستجو در جهان وجود دارد که معروفترین آن ها در کشور ما گوگل، آمازون، یاهو و ... است، هروقت بحث ساخت موتور جستجوی ایرانی به میان آمده است، برخی مخالفت کرده اند.

کارشناس امنیت افزود: برخی می گویند چه نیازی به موتور جستجوی ملی و ایرانی است، دقیقاً به همان دلیلی که کشورهای اروپایی، چین، آمریکا و روسیه و دیگر کشورها موتور جستجو دارند، کشور ما به دلیل داشتن دشمن از ضرورت بیشتری در راه اندازی موتور جستجوی قوی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بالفریم آلفا یک موتور جستجویی است که شاید تا به الان آن را نمی شناختید، تصریح کرد: ما موتور فراجستجوی ایرانی همانند گردو و ذربین در کشور داریم.

رازیان با اشاره به اینکه ویندوز یک سیستم عامل است، اظهار داشت: سیستم عامل های بهتری نسبت به ویندوز هم داریم، ویندوز یک سیستم عامل انحصاری برای شرکت ماکروسافت است.

وی با اشاره به امنیت کاربران در گوشی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان گوشی محل مناسب برای عکس های شخصی نیست و گوشی ها به راحتی قابل هک هستند.

کارشناس امنیت در ادامه  به شیوه پرسش و پاسخ و گفت و گوی دو طرفه به موضوع امنیت کاربری و استقلال پرداخت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
انتقاد..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
خدا خیرتون بده که اینو گفتید...دمتون گرم چند تا خونواده رو از گمراهی بیرون آوردید...هر وقت فرصت کردید یه موضعی هم در رابطه با توهین به اهلبیت بگیرید
0
0