۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۹۷۷۴۷
عضو حماس:

صبر گروه‌های مقاومت در مقابل اسرائیل رو به پایان است

صبر گروه‌های مقاومت در مقابل اسرائیل رو به پایان است
سهیل الهندی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: اسرائیل به تعهدات خود در قبال غزه عمل نکرده و صبر گروه‌های مقاومت رو به پایان است۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «سهیل الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: اسرائیل به تعهدات خود در قبال غزه عمل نکرده و صبر گروه‌های مقاومت رو به پایان است.

وی افزود: اسرائیل به شرط‌های آتش بس از جمله برداشتن محاصره غزه، توقف حملات به ساکنان قدس و یورش به مسجدالاقصی و نیز پیشرفت در پرونده مبادله اسرا پایبند نبوده است.

الهندی ادامه داد: آماده انجام توافق بر سر مبادله اسرا با اسرائیل هستیم چنانچه به شرط‌های مشخص و صریح که مربوط به آزادسازی بیش از هزار اسیر از جمله اسرای دارای محکومیت‌های بلند مدت می‌شود، پاسخ مثبت بدهند.

این عضو جنبش حماس با بیان اینکه کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در حال حاضر شهامت و شجاعت کافی برای انجام توافق مبادله اسرا را ندارد، اظهار داشت: گروه‌های مقاومت فلسطینی با هر گونه طرحی که حقوق مشروع ملت فلسطین را تضییع کند مخالفت خواهند کرد.

پیش‌تر جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین ضرب الاجلی یک هفته‌ای برای رژیم صهیونیستی تعیین کرده و گفته بودند چنانچه تل آویو در زمینه بازسازی غزه تعلل به خرج دهد، ‌تنش و درگیری با این رژیم تشدید خواهد شد.

در همین حال، یکی از رهبران حماس شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که رهبران سیاسی این جنبش و شورای نظامی گردان‌های قسام در حال بررسی گزینه‌ رویارویی نظامی با دشمن صهیونیستی در سایه ادامه محاصره و تعلل در آغاز بازسازی غزه و بی‌اعتنایی طرف صهیونیستی به تعهدات خود پس از توقف جنگ ۱۲ روزه در این منطقه هستند./۹۸۸/

منبع: روسیا الیوم

ارسال نظرات