۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۹۷۷۶۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

قلم ها باید در مسیر ارزش های الهی و رفع مشکلات باشد

قلم ها باید در مسیر ارزش های الهی و رفع مشکلات باشد
مازندران - امام جمعه ساری گفت: اگر قلم ها در مسیر غیر الهی باشد نتیجه آن ساخت مسلسل و سلاح های کشتار جمعی خواهد بود که میلیون ها انسان را نابود می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در رونمایی از تازه های نشر حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به اهمیت و جایگاه قلم در اسلام، گفت: قلم، تعلیم و تعلم در نگاه قرآن و اسلام از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که خداوند متعال از نخستین آیات نازل شده از خواندن، تعلیم و تعلم به سبب قلم یاد کرده است، افزود: خداوند هم در تعلیم بشر از حقیقتی به نام قلم استفاده کرده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که خداوند متعال در جای دیگری نیز به قلم سوگند می خورد که این خود نشان دهنده اهمیت و جایگاه قلم است، ادامه داد: علاوه بر اهمیت خود قلم؛ آنچه که با قلم به نگارش می آید نیز مسأله دیگری است که از اهمیت بالاتری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نوشته های قلم نیز باید صحیح و به دور از تحریف و خطا باشد، تصریح کرد: متأسفانه امروز نوشته های ضاله و گمراه کننده نیز محصول سوء استفاده از قلم است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که نوشته ها با قلم باید در راستای خداوند متعال باشد، ادامه داد: اگر علم و قلم در جهت خدا باشد همان طور که امام راحل فرمودند مسلسل ها کنار خواهد رفت.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر قلم ها در مسیر غیر الهی باشد نتیجه آن ساخت مسلسل و سلاح های کشتار جمعی خواهد بود که میلیون ها انسان را نابود می کند، افزود: قلم های مزدور نیز میلیون ها انسان را به کشتن می دهند و در خدمت ظلم و ظالم قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با بیان این که قلم غیر از جنبه خدای بودن آن باید در مسیر رفع مشکلات و مسائل واقعی جامعه به کار گرفته شود، ادامه داد: باید در حوزه های قلم زد که جز مسائل مبتلابه امروز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود افزود: صاحب قلم باید بدانند چه باید و در چه زمانی چه بنویسد و عالم به زمان باشد و متناسب با آن قلم بزند./950/پ210/

ارسال نظرات