۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۹۷۸۳۶
با حضور مدیر حوزه های علمیه؛

از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار تجلیل شد

از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار تجلیل شد
مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم با اشاره به پایان یکصدمین سال از باز تأسیس حوزه علمیه قم گفت: این حوزه فراز و فرودهایی را تجربه کرده است اما مشعل معارف الهی هیچگاه در قم اصیل و عظیم خاموش نشده است.

وی با بیان اینکه قم در دوره های اخیر بزرگترین و محوری ترین پایگاه حوزه های علمیه تبدیل شده است، اظهار داشت: این یکصد سال را باید بازسازی کرد چرا که انقلاب اسلامی از آن پدید آمده است، ضعف و قصور آن را بشناسیم و در صدد تعمیر و جبران آن برآییم.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به اینکه پایه ریزی فقاهت قم با شخصیتی است که میراث دار مکتب نجف، کربلا و سامرا بود، ابراز کرد: قم در گام نخست از حوزه های متنوع بهره برده است و از طرفی مهاجرت هایی که از عراق به قم صورت گرفته در مباحق فقهی و اصولی قم موثر بوده است.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسینی خواه معاون پژوهش موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) به بیان گزارش از فعالیت های پژوهشی این مرکز پرداخت و تصریح کرد: باز تصویر اسلام در عصر امویان کلان پروژه پژوهشی این موسسه است.

وی ادامه داد: موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) رتبه اول در مباحث سلفی پژوهی را در بین تمام مؤسسات را دارد که مباحثی همچون سلفیان در تاریخ، حدیث سلسله الذهب و ... از پروژهای موضوعات سلفیه در این موسسه فقهی بوده است.

معاون پژوهش موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان با اشاره به 11 پروژه تخصصی با همکاری مراکز علمی اظهار کرد: این موسسه علمی پژوهشی با 27 نهاد علمی دیگر همکاری پژوهشی دارد.

در پایان مراسم نیز از پژوهشگران برتر موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و آیت الله فاضل لنکرانی رییس موسسه تجلیل به عمل آمد.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات