۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۶۹۷۸۸۱

نشست نقد و بررسی کتاب «جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا» برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب «جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا» برگزار شد
خراسان رضوی - کتاب جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا(ع) اثرحجت الاسلام دکتر حسینی زیدی در نشستی علمی با حضور حجت الاسلام دکتر خرقانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام ابوالقاسم حسینی زیدی نویسنده کتاب جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا علیه السلام در بیان انگیزه های تالیف به لزوم تبیین معارف اهل بیت به ویژه حضرت رضا(ع) و نیز نیازهای آستان قدس رضوی و انتظارات آن از دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشاره کرد.

وی در بین فصل ها و بخش های مختلف گتاب گفت: در کلیات بحث امامت و کوتاهی از زندگی امام رضا(ع) را بیان کردیم در فصل دوم جایگاه امام و  امامت، در فصل سوم خصوصیاتی که در کلام امام رضا(ع) پیرامون امامت وجود دارد نیز در این کتاب جای گرفته است.

مولف کتاب بیان داشت: در فصل چهارم جایگاه امام در جامعه و وظایفی ایشان در جامعه بیان شده و در پنجمین فصل رابطه مردم با امام نیز کار شده است.

حجت الاسلام خرقانی که قبلا این اثر را مورد ارزیابی قرار داده است بیان داشت: این اثر به لحاظ موضوعی هم بُعد امامت را که مسئله مهم اساسی در جهان تشیع است و هم نسبتش با امام رضا (ع) که در محضر ایشان بهرمند بودیم را شامل می شود و این ادای وظیفه ای به محضر این امام همام است.

وی افزود: کتابی خوب و مورد استفاده برای مردم است و تغییراتی که بعد از ارزیابی داشته سبب بهبود کیفیت کار شده است.

حجت الاسلام خرقانی بیان داشت: حجم این کتاب به عنوان پایان نامه خوب است اما اجازه پردازش بیشتر به موضوعات مرتبط را از دیدگاه نویسنده نداشته و در پایان هر فصل به موضوعات قابل طرح و بررسی در آن فصل اشاره کرده که جا دارد دو برابر حتی بیشتر شود امیدواریم ادامه بدهند و کار زمین نماند.

وی افزود: کتاب ترویجی خوبی است که دارای محتوای خوب و قلمی روان و قابل استفاده برای خیلی از مخاطبان خواهد بود.

ارزیاب این اثر بیان داشت: بعضی عناوین قابلیت اینکه مناسبت تر شود را دارد ضمن آنکه بهتر بود در زیر فصل ها از شماره به جای حروف الفبا استفاده شود.

وی افزود: پاورقی ها خیلی زیاد بود که قابلیت به برگشت به متن را دارد برای یک کار پژوهشی خوب است اما در کاری که برای عموم مردم منتشر می شود برگشت به متن اصلی بهتر است./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات