۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۹۷۳۰۹
آیت الله اشرفی شاهرودی:

طلاب بار علمی خود را برای پاسخگویی به شبهات تقویت کنند

طلاب بار علمی خود را برای پاسخگویی به شبهات تقویت کنند
خراسان رضوی - آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان اینکه طلاب بار علمی خود را برای پاسخگویی به شبهات تقویت کنند، گفت: امروز مسئولیت حفظ دین بر عهده حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای خراسان و استاد سطح عالی حوزه در حاشیه بازدید از مدرسه فقاهت عالم آل محمد(ص) در حرم مطهر رضوی به بیان نکاتی پیرامون زندگی طلبگی پرداخت و گفت: زندگی آخوندی بدون دغدغه و مشکل نبوده و با خوشگذرانی همراه نیست!

وی افزود: آنچه ما دیدیم و خواندیم در زیرو بم زندگی بزرگان، مشکلات و سختی ها به خصوص در امور مادی و یا اهانت و دیگر مسائل همیشه بوده! بنابراین اینها نباید شما را دلسرد کند چنین نیست که یک نفر از ابتدا زندگی خوشی یکنواخت داشته باشد؛ زمانی که ما درس می خواندیم عده ای از روی مادی گرایی سمت شاه رفتند، اما چه شد؟

استاد عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: چَشم آیندگان، چشم حضرت ولی عصر(عج) به همین حوزه ها است؛ امام صادق(ع) هم در روایاتی ثقل سنگین حفظ شریعت را بر عهده همین روحانیت و فضلا و مجامع علمی قرار داده است.

وی افزود: سعی کنید بفهمید که چکاره هستیم چه مسئله بزرگی بر عهده ما قرار داده شده و این دین حافظ می خواهد تشکیکات و مخالفت ها با اصل مذهب از آن زمان که ما طلبه بودیم 50 برابر بیشتر شده است نسبت به خداوند، پیامبر و مذهب اشکال می کنند چه کسی باید جوابگو باشد؟

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: این احساس مسئولیت خیلی مهم است؛ مسئولیت حفظ دین و نگهداشتن این مذهب در این عصر بر عهده حوزویان است و این هرچند یک وظیفه کفایی است، اما به آن حد کفایت نرسیده است.

وی افزود: بنابراین باید هرکسی توجه داشته باشد که این هدف بزرگ به عهده فرد فرد ما قرار دارد به هر مقدار که می توانیم کوشش کنیم که به لحاظ بار علمی و جوابگویی به شبهات و حفظ این امانت الهی موفق شویم.

آیت الله اشرفی شاهرودی در پایان بیان داشت: اگر می خواهید یک امید و مشعل فروزان و مفید بوده و در پیشگاه امام زمان(عج) شرمنده نباشید سعی کنید تقوا را رعایت کنید چرا که با پاکی روح عنایت و الهامات الهی هم زیاد می شود رسیدن به حقایق بدون الهام از ذات حق امکان پذیر نیست./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات