۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۰۰۱
آیت الله اشرفی شاهرودی عنوان کرد؛

ترویج فساد؛ حربه اساسی دشمن برای تضعیف قدرت تشیع

ترویج فساد؛ حربه اساسی دشمن برای تضعیف قدرت تشیع
خراسان رضوی - آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: یک دانشمند صهیونیست می گوید برای تخریب اصول شیعه تلاش می کنیم و مهمترین کار ترویج فساد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله اشرفی شاهرودی از علمای خراسان و استاد درس خارج حوزه علمیه در جمع زائران و مجاوران رضوی در مسجد گوهرشاد به ایراد سخن پیرامون مکتب شیعه و تقابل دشمنان با آن پرداخت.

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: بعد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فریاد مقاومت و ایستادگی مردم در برابر جنایات امریکا و انگلیس و اسرائیل، آنها فهمیدند که با شیعه نمی توانند کنار بیایند.

وی افزود: آنها به دست و پا افتادند که عجب! عده ای هستند آقایی ما را نمی پذیرند که بماند، مقابله کرده و آرزوی مرگ نثار ما می کنند!

وی ادامه داد: این فکر شیعه شناسی بعد انقلاب برای آنها جدی شد، پیش از این به فکر نبودند.

سه عامل شکست ناپذیری شیعه

استادعالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: یکی از دانشمندان بزرگ آنها چنین گفت که علت پویایی شیعه و موفقیت و شکست ناپذیری آنها در سه چیز است؛ اولین مورد داشتن پرچم سرخ شهادت طلبی و الگو گرفتن از سیدالشهدا(ع) است.

وی ادامه داد: در این ایام جنگ می دیدیم در روز برخی مواقع بیش از ۷۰ تشییع جنازه شهدا داشتیم چه موجبمی شد با شوق به سمت شهادت طلبی حرکت کنند این آموزه مکتب امام حسین بود که برای اعتلا دین خود و جوانانش را فدا کرد و اهل بیتش اسیر شدند. این از عوامل شکست ناپذیری شیعه است.

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: دومین چیزی که از شیعه شناختند پرچم سبز مهدی(عج) و داشتن امید به آینده است که روزی منجی خواهد آمد تا امور را اصلاح کند.

وی افزود: بله این اعتقاد ماست پیامبر(ص) فرمود بعد از اینکه دنیا را جور و ظلم فرا بگیرد برای عدل گستری در جهان مهدی ظهور می کند. آری شیعه به این امید زنده است و حاضر نیست زیر بار ذلت برود.

استاد سطح خارج حوزه علمیه بیان داشت: داشتن اصل ولایت فقیه و تابعیت از مرجعیت را به عنوان یکی دیگر از اصول قدرت شیعه شناختند و دانستند که شیعه مطیع ولایت فقیه به عنوان حکم الهی است.

وی افزود: آنها می گویند برای مبارزه با شیعه باید این سه اصل را مورد هجمه قرار داد؛ برای مبارزه با امام حسین(ع) و شهادت طلبی گفتند باید کار از دست روحانیت خارج و به دست مداحان سپرده شود.

وی ادامه داد: مداح چه می کند؟ بعضا چند شعر می خواند که توجهی به محتوا ندارد؛ برخی از آنها برای گریاندن مردم به دروغ متوسل می شوند و دین و قیام به آن عظمت امام حسین را در همین گریه با دروغ وتحریف منحصر می کنند.

استاد درس خارج حوزه بیان داشت: توجه به آرمان و هدف امام ندارند که فرمود برای امر به معروف و اصلاح امت جدم خروج کردم هدف مقدس آقا را توجه ندارند.

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: دشمن برای مبارزه با مهدویت به جعل مدعیان دروغین روی آورده است هر روز یکی مدعی است و از گوشه و کنار خود را مرتبط به امام زمان(عج) معرفی می کند حتی زنی پیدا شده بود مدعی همسری آقا امام زمان بود و عده ای هم خوش باور دور او جمع شده بودند.

وی افزود: الان هم یمانی را علم کرده اند و شدیدا فعالیت می کنند، عده ای مدعی فرزندی امام زمان! و عده ای هم مروج آنها هستند؛ پول های بسیاری نیز در حمایت از آنها سرازیر می شود.

وی ادامه داد: هر روز در بین شیعیان مذهب جدیدی ایجاد می کنند برای شکستن شیعه و بی رنگ رو کردن و از خاصیت انداختن فعالیت می کنند.

استاد درس خارج حوزه گفت: سومین چیزی که تخریب می کنند مرجعیت است مرجع یعنی کسی مردم در احکام دین به او مراجعه کنند.

وی افزود: این طراحی آنها برای تخریب سه اصل شیعه است؛ یک دانشمند صهیونیست می گوید برای تخریب اصول شیعه تلاش می کنیم و مهمترین کار ترویج فساد در جامعه است.

وی ادامه داد: او می گوید ما توانستیم چادر مشکی را به چادرهای نازک و آن را به مانتوهای بلند و پس از آن کوتاه و لباس های رنگی بدن نما و روسری های کوتاه تبدیل کنیم تا با ترویج فساد قدرت شیعه را کم کنیم.

استاد درس خارج حوزه گفت: ملاحظه کنید همین کار را با مردم مسلمان آندولس کردن که بعد توانستند بر آنها غلبه کرده و شکستشان بدهند.

وی افزود: این وضع الان جامعه را ببینید برخی از بانوان با تبرج و مواردی از این دست در خیابان ها ظاهر می شوند؛ این بی شخصیتی و بی هویتی به شیعیان ضربه می زند.

وی ادامه داد: این دام ها برای دور کردن ما از مکتب پیامبر(ص) و دین خداست تا دلسرد و بی تفاوت شویم./933/پ202/

جواد رستمی
ارسال نظرات