۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۶۹۰۷۳۳
آیت الله اشرفی شاهرودی:

به حاشیه نشین های مشهد رسیدگی شود

به حاشیه نشین های مشهد رسیدگی شود
خراسان رضوی - استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: رسیدگی به حاشیه شهر مشهد با عنایت به شرایط شهر و شرق کشور لازم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، سید عبدالله ارجائی، شهردار جدید مشهد ظهر امروز با حضور در مرکز تحقیقات اسلامی حضرت آیت الله اشرفی شاهرودی در ضمن این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت شهر و برنامه های آتی خود پرداخت.

وی به مواردی همچون تکمیل پروژه های حمل و نقل عمومی نظیر قطار شهری، مدیریت فضای شهری در مناسبت های ملی مذهبی توسط مساجد و هیئات، میدان دادن به جوانان به عنوان مدیر و استفاده از مدیران با تجربه به عنوان مشاور و نیز برنامه زائر مجاور و خادم که تحولی در جنبه های مختلف شهر ایجاد می کند، اشاره کرد.

در ادامه آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: برنامه ها در صورتی که درست اجرا شود کار خوب و مثبتی است که می تواند مشهد را الگوی دیگر شهرها به ویژه اعتاب مقدسه قرار دهد.

وی با بیان اینکه برنامه زائر، مجاور و خادم  زمان و کار زیاد می طلبد گفت: اگر این برنامه با جدیت پیگیری شود ان شالله اثر مطلوب خواهد داشت. طرح به تجار و مردم به خوبی ارائه کنید در صورتی که همه متوجه آن باشند قطعا مورد استقبال قرار می گیرد.

حاشیه شهر مشهد

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به معضل حاشیه نشینی در مشهد گفت: رسیدگی به حاشیه شهر مشهد با عنایت به شرایط شهر و شرق کشور لازم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در ادامه از بیان یکی از اهل فضل و علم نجف به ماجرای سوریه و جنگ و درگیری داخلی آن پرداخت و گفت این خواب را برای ایران هم دیده اند لذا باید هوشیار بود که چنین نشود.

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: شهرداری در راه انداختن کار مردم تسریع داشته باشد گرفتن یک پروانه ساخت یا پایان کار مردم را خیلی خسته می کند.
وی افزود: نسبت به مسیر و مراحل اداری کار هم راهنمای مطلع مشخصی وجود ندارد که ارباب رجوع بداند به که و کجا مراجعه کند بلکه سر در گم و پریشان از مراجعات متعدد خسته و ناراضی می شود.

قوانین زدائی

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان بیان داشت: قوانین بیخود و دست و پاگیر بررسی و حذف شود تا کار مردم روان و تسریع شود.

وی افزود: با دوستان و همکارانتان بنشینید این مسائل را بررسی کنید ببینید واقعا برخی قوانین لزومی ندارد و باعث تاخیر و پیچیدگی کار می شود.

در پایان شهردار مشهد از آیت الله اشرفی شاهرودی دعوت کرد که در روز اربعین از مسیر میدان فردوسی تا حرم که برای جامانده های اربعین شبیه سازی می شود چند قدمی همراهی کند که وی موافقت کردند./933/پ۲۱۰/

جواد رستمی
ارسال نظرات