۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۹۸۰۲۹

بازدید مدیر موزه حرم امام حسین از رویداد بین المللی ام المقاومه

بازدید مدیر موزه حرم امام حسین از رویداد بین المللی ام المقاومه
آقای شهرستانی مدیر موزه حرم مطهر امام حسین(ع) از مراحل تولید آثار رویداد بین المللی ام المقاومه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای شهرستانی مدیر موزه حرم مطهر امام حسین(ع) با حضور در محل برگزاری رویداد فرهنگی هنری بین المللی ام المقاومه از مراحل تولید آثار هنرمندان در این رویداد بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به گردآوری آثار برجسته و فاخر هنری در موزه عتبه حسینیه اظهار کرد: در موزه امام حسین(ع) به کارها و آثار برجسته و فاخر هنری نیازمندیم و به همین خاطر از تولید این آثار حمایت می کنیم.

مدیر موزه حرم مطهر امام حسین(ع) با اشاره به حمایت ها و کمک های صورت گرفته برای برپایی هرچه بهتر این رویداد با وجود محدودیت ها در کشور عراق، در مورد تولید آثار هنری مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تصریح کرد: کسانی که برای اهل بیت(ع) قدمی برمی دارند خصوصا هنرمندانی که برای فرهنگ اهل بیت و اشاعه فرهنگ مقاومت کار می کنند قطعا آثار کار خود را خواهند دید و اهل بیت(ع) و شهدا پاسخشان را می دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما در مسیر امام حسین(ع) از هیچ کاری دریغ نکرده و در این مسیر ملیت و رنگ و نژاد تفاوتی ندارد و ان شالله روزی خواهد آمد که همه دوست داران اباعبدالله الحسین(ع) در کنار هم در مقابل دشمنان ایشان خواهیم ایستاد.

استاد محمدصابر شیخ رضایی در حاشیه رویداد فرهنگی هنری بین المللی ام المقاومه که در حرم امام حسین(ع) در حال برگزاری است، با اشاره به مشکلات برگزاری چنین رویدادی در یک کشور دیگر اظهار کرد: به جز این مشکلات کارگاه های هنری ملزومات خاص خود را دارند که سختی کار را بیشتر می کند و به خوبی این شرایط توسط مجموعه ماهد فراهم شده است.

وی با تاکید بر جایگاه خاص حرم مطهر امام حسین(ع) در بین مردم ایران گفت: قاعدتا حضور در این فضای معنوی به خودی خود یک ظرفیت ارزشمند برای هنرمندان است و تناسب این فضا با ایام شهادت حضرت زهرا(س) اثربخشی این فضا و کارگاه را نسبت به دیگر رویدادها بیشتر می کند.

این طراح گرافیک، تصویرساز و عکاس با اشاره به تفاوت کار گرافیکی در حوزه های معنوی و مذهبی تصریح کرد: به این نیت در این کارگاه شرکت کرده ام که بدون هیچ زمینه ذهنی متناسب با فضا و معنویت آن بتوانم اثری را با الهام از معنویت اهل بیت خلق کنم.

گفتنی است این رویداد فرهنگی هنری به همت مجموعه فرهنگی هنری ماهد و با همکاری حوزه هنری استان تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با حضور اساتید شاخصی چون حسن و محمد روح الامین، حمیدرضا کشاورزی، امیر تدین، اسد فقیهی، ناصر طاووسی، رضا و ابوالفضل بدرالسما به مدت پنج روز در کربلا و نجف اشرف برنامه ریزی شده و در حال برگزاری است.

ارسال نظرات