۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۹۸۱۳۶
پیام مرکز مدیریت حوزه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

حوزه و دانشگاه با همکاری یکدیگر علوم مورد نیاز بشر را مورد تحقیق قرار دهند

حوزه و دانشگاه با همکاری یکدیگر علوم مورد نیاز بشر را مورد تحقیق قرار دهند
مرکز مدیریت حوزه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه ای صادر و بر لزوم همکاری این دو نهاد در زمینه تحقیقات بر روی علوم مورد نیاز بشر تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«... وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا...» (آلعمران/۱۰۳)

و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید!

حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی: «مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینکه یک روحانی برجسته و فداکار و روشن‌فکر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت دیده می‌شد. آن، قدرت ارتباط‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند.» ۱۳۸۷/۹/۲۶

«وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.» ۱۳۶۹/۹/۲۸

شهید آیت الله دکتر مفتح رحمه الله نماد یک روحانی پرورش یافته مکتب امام خمینی رضوان الله علیه است، که با روحیه انقلابی و پرتلاش، ضمن دشمن شناسی و حضور در صحنه، با جوانان و دانشجویان ارتباط صمیمی برقرار می نمود و با جامعیت علمی خود ظرف وجودشان را از اسلام ناب و معارف اهل بیت علیهم السلام سیراب می کرد. ایشان در ظاهر کم‌نمود و کم‌تظاهر بود، اما در عین حال حضوری تاثیر گذار و پرتحرک در مجامع عمومی و محیط های علمی داشت.

ویژگی‌های تاثیرگذار و نقش ممتاز این شهید بزرگوار در وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد بسیار مهم کشور که یکی متوجه به کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین و نوآوری در مباحث دینی و فهم و تبیین مسایل روز در همه شئون زندگی بشر و دیگری ناظر به اداره امور زندگی مردم می باشد، باعث شد که حوزه و دانشگاه پا به پای هم در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی گام های موثری بردارند و به همین جهت گروهک منحرف منافقین وجود این شخصیت وحدت بخش را تحمل نکرده و وی را در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به سنگر دانشگاه هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. و در برابر حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به پاس قدردانی از زحمات این شهید والامقام روز بیست و هفتم آذر را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت این روز با عظمت و خاطره شهید آیت الله مفتح رحمه الله و تبریک و تهنیت روز وحدت حوزه و دانشگاه به همه مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه طلاب و دانشجویان عزیز از همه آنان خواستار است با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی تلاش خود را جهت انجام هر گونه تحقیقات در علوم مختلف و مورد نیاز بشر که ضامن سعادت دین و دنیای مردم است، مضاعف نموده و با همکاری متقابل و دوستانه برای پیاده شدن آنها در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا به فضل الهی ایران اسلامی به تمامی قله های رفیع پیشرفت دست یابد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

ارسال نظرات