۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۹۸۱۷۰

ارز 4200 به جای آنکه در خدمت محرومان باشد در خدمت افراد رانت خوار قرار گرفت

ارز 4200 به جای آنکه در خدمت محرومان باشد در خدمت افراد رانت خوار قرار گرفت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی کمک به اقشار کم درآمد در شرایط اقتصادی بد بود اما این ارز به جای آنکه در خدمت محرومان و اقشار پایین دست باشد در خدمت افراد رانت خوار و سرمایه دار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد باقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که اقتصاد ایران با آن روبرو است یارانه های پنهان  یا غیر پنهان است که این موضوع یکی از معضلات عظیم اقتصاد ایران است.

وی ادامه داد: دولت قبل ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کمک به مردم در نظر گرفت تا هزینه مردم کاهش پیدا کند اما ارز ۴۲۰۰ تومانی آن‌طور که باید، در خدمت مردم قرار نگرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی کمک به اقشار کم درآمد در شرایط اقتصادی بد بود اما این ارز به جای آنکه در خدمت محرومان و اقشار پایین دست باشد در خدمت افراد رانت خوار و سرمایه دار بود و به آن هدف خود نرسید.

باقری تصریح کرد: برای سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی و حذف رانت و فساد در ارز ترجیحی می‌بایست این ارز را اصلاح کرده و مابه التفاوت آن را به محرومان بخش های کم درآمد در قالب یارانه پرداخت شود اما این موضوع نیازمند اصلاح در نظامات پرداخت یارانه ای است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: برای سر و سامان دادن به نظام یارانه‌ای، دولت باید یک لایحه را به مجلس ارائه کند و بیان کند که در این چند سالی که بر سر کار است قرار است که چه اقلامی و چطور شامل یارانه شوند و سپس دست به حذف یا اصلاح ارز 4200 تومانی بزند و مابه التفات این ارز را به مردم و اقشار کم درآمد طبق لایحه جدید نظامات یارانه ای پرداخت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات