۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۶۹۸۱۷۷

خطرات رانندگی در هوای بارانی

خطرات رانندگی در هوای بارانی
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی برای رانندگی، آب و هوای بارانی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سرهنگ احسان مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از خطرناک ترین شرایط آب و هوایی برای رانندگی،آب و هوای بارانی است. به جهت پیشگیری از وقوع تصادف و حوادث رانندگی به شهروندان عزیز توصیه می شود در شرایط آب و هوایی نامساعد در حد امکان از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند

وی ادامه داد: قبل از شروع به حرکت و مسافرت وسیله نقلیه را از لحاظ سیستم ترمز، منبع آب رادیاتور و شیشه شور، بخاری خودرو، برف پاکن، میزان آج لاستیک و ... بازدید داشته باشند و با صبر و حوصله و آرامش بیشتر رانندگی کنند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: فاصله طولی بیشتری را با ماشین جلویی خود داشته باشند.چراع های جلو یا چراغ های مه شکن وسیله را روشن کنند که باعث افزایش میدان دید راننده می گردد و توسط رانندگان دیگر بهتر دیده می شوند.به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده نکنند زیرا رانندگی در چنین آب و هوایی نیاز به تمرکز کامل دارد. همچنین مراقب حرکت عابرین پیاده در سطح معابر باشید.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان عزیز همواره شیشه جلو و شیشه های جانبی وسیله نقلیه را تمیز نگهدارید و بهتر است شیشه گرمکن ها را روشن نگه دارید تا به افزایش میدان دید شما کمک کند. از گردش و انحراف ناگهانی و همچنین ترمز کردن ناگهانی پرهیز کنید و از فشار دادن بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنید.

ارسال نظرات