۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۹۷۳۷۳

بازداشت فردی مظنون به قتل خاشقجی در فرودگاه فرانسه

بازداشت فردی مظنون به قتل خاشقجی در فرودگاه فرانسه
خالد العتیبی که قصد داشت فرودگاه رواسی شارل دوگل فرانسه را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کند، توسط پلیس فرودگاه بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین؛ منابع آگاه خبری از بازداشت فردی مظنون در ارتباط با پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، در فرودگاه رواسی شارل دوگل پاریس پایتخت فرانسه خبر دادند.

خالد العتیبی ۳۳ ساله که قصد داشت فرودگاه رواسی شارل دوگل فرانسه را به مقصد ریاض ترک کند، به دست پلیس فرودگاه بازداشت شد. این فرد به مشارکت در قتل جمال خاشقجی در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه مظنون است.

رادیو فرانسه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد، بازداشت العتیبی ۳۳ ساله در فرانسه بر اساس شکوائیه ترکیه به پلیس بین الملل انجام شده است.

همچنین؛ به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، یک مقام سعودی در واکنش به خبر بازداشت یکی از متهمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف عربستانی در فرانسه مدعی شد، بازداشت فردی به عنوان مظنون به دست داشتن در قتل خاشقجی، ناشی از اشتباه در تشخیص هویت است، آنانکه در این جنایت مجرم شناخته و محکوم شدند در عربستان در حال گذرندان دوره محکومیت هستند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: همسر جمال خاشقجی از بازداشت شخص مظنون به قتل همسرش در فرانسه استقبال کرد.

در همین حال؛ ترکی الشهلوب نویسنده مخالف سعودی در صفحه خود در توییتر نوشت: بازداشت خالد العتیبی ضربه بسیار بسیار بسیار محکمی به ولیعهد عربستان سعودی است، زیرا پس از آنکه او مطمئن شده بود پرونده قتل خاشقجی بسته شده است، مجددا این پرونده باز شد و چه بسا به گونه‌ای که او اصلا انتظارش را نداشت.

ارسال نظرات