۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۱۸۹

برنامه‌های یلدایی تلویزیون را بشناسید

برنامه‌های یلدایی تلویزیون را بشناسید
بعد از مشخص شدن چند برنامه تلویزیونی برای شبِ یلدا، نوبت به شبکه سه و "زوجی‌نو" رسید که قرار است دو ساعت ویژه برنامه داشته باشند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در این چند سال اخیر، شب یلدای تلویزیون چند مجری پروپاقرص مثل سیدعلی ضیاء، رضا رشیدپور و باربد بابایی، مهران مدیری با دورهمی و رامبد جوان با خندوانه روی آنتن بود. البته برنامه‌هایی هم مثلِ «کودک‌شو» و «چهل تیکه» پخش می‌شد. امسال هنوز جزئیات کامل و جامعی از برنامه‌های یلدایی سیما بیرون نیامده اما به احتمال زیاد خبری از ضیاء و برنامه «فرمول یک» و مهران مدیری و مسابقه دورهمی نخواهد بود. 

در این میان پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد نام رشید کاکاوند و اجرای او در شبِ یلدای شبکه چهار مطرح شده که برنامه "هزاره شعر" را روی آنتن خواهد داشت. در شبکه نسیم احتمالاً شاهدِ پخش "چهل‌تیکه" و "خندوانه" باشیم. پیگیری‌های تسنیم و اعلامِ روابط عمومی شبکه سه نشان می‌دهد قرار است "زوجی‌نو" یک سال دیگر در خدمتِ یلدای ایرانیان باشد. برنامه‌ای که باربد بابایی آن را اجرا می‌کند. البته این برنامه در دو شب سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 22 تا 24 روی آنتن خواهد رفت. 

در این برنامه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر از جمله حسین رفیعی، مهران ضیغمی، نگار عابدی، ستاره حسینی، حسینی‌بای، بهروز رضوی مطرح است که حضور پیدا خواهند کرد و پدرباره رسوم و سنت‌های شب‌های یلدا به گفت‌وگو خواهند نشست و همچنین آرون افشار هم که به عنوان خواننده در این برنامه اجرا خواهند داشت.

در شبکه دو منصور ضابطیان که سالِ گذشته رادیو هفت را به عنوان ویژه برنامه شبکه آموزش روی آنتن داشت این بار با «یلدای دو صفر»، یلدای شبکه دو سیما را اجرا خواهد کرد. در حالی که سالِ گذشته برنامه "ایرانیش" با اجرای مجید واشقانی و گیتی‌خامنه روی آنتن رفت. در برنامه تلویزیونی «یلدای دو صفر» توسط تیم برنامه‌ساز «محاکات» تولید می‌شود و در دو بخش روی آنتن می‌رود.

بخش اول از ساعت 21 سه‌شنبه 30 آذر به مدت 30 دقیقه در جدول پخش شبکه دو قرار دارد. بخش دوم نیز پس از گفت‌وگوی ویژه خبری از حوالی ساعت 23:30 تا 01:30 بامداد چهارشنبه پخش خواهد شد. گفت‌وگو با چهره‌ها و اجرای زنده موسیقی از بخش‌های مختلف این برنامه به کارگردانی محمد صوفی و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی است که جزئیات آن در روز‌های پیش رو اعلام خواهد شد.

تکلیفِ «قندپهلو» روشن نیست و احتمالاً شبکه آموزش هم برنامه‌ای خواهد داشت. شبکه‌های دیگر هم متناسب با شبِ یلدا، برنامه‌هایی را روی آنتن می‌برند. در شبکه پنج سیما هم سال‌های گذشته مجری‌بازیگرها و افرادِ مختلفی روی آنتن رفته‌اند و برنامه‌هایی داشته‌اند که فعلاً از جزئیات برنامه امسالِ این شبکه تلویزیونی هم صحبتی نشده است. اما در شبکه یک برنامه مناسبتی «درجه یک» همچون چند مناسبتِ قبلی با اجرای نیما کرمی و همسرش روی آنتن خواهد رفت. 

ارسال نظرات