۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۸۲۰۴
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی:

ائمه جمعه اجازه ندهند حیات جریان های وحدت شکن استمرار پیدا کند

ائمه جمعه اجازه ندهند حیات جریان های وحدت شکن استمرار پیدا کند
کرمانشاه ـ ماموستا شیخی گفت: ائمه جمعه و جماعت نباید اجازه دهند که جریان های وحدت شکن و ضداسلام استمرار حیات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی امروز در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و جماعت اهل سنت شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: وظیفه یک امام جمعه و جماعت بسیار فراتر از آن است که ما فکر می کنیم.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: همانطوری که از اسم ائمه مشخص است، امام به عنوان پیشرو و بزرگ مردم شناخته می شود کسی که به عنوان امام شناخته می شود جدای از ادای واجبات دینی، نقش مهمی در مدیریت، زعامت و سرپرستی مردم نیز برعهده دارد و نباید اجازه دهد که خلاهای دینی وارد زندگی مومنین شود.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: ائمه جماعت باید همواره در بین مردم حضور داشته باشند، نسبت به مشکلات به خوبی آشنا باشند و به عنوان یک طلایه دار در حل مشکلات برادران دینی خویش کوشا باشند و خود را وقف توسعه دین و شریعت کنند.

وی با اشاره به اینکه اشاعه دین در جامعه خود جهاد اکبر محسوب می شود، گفت: جهاد در راه خدا تنها به حضور نظامی در مقابل دشمنان دین خدا خلاصه نمی شود، امروز هر خدمتی که به اسلام و مسلمین صورت گیرد، خود جهاد در راه خدا محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی افزود: بنابراین کاری که شما ائمه جماعت انجام می دهید باید همواره در مسیر تعالی دین و شریعت و بسط برادری بین امت اسلام باشد، باید مردم را نسبت به توطئه های دشمنان دین خدا هوشیار کنید.

ماموستا شیخی با تاکید بر اینکه امروز ائمه جمعه و جماعت در خط مقدم مبارزه به استعمار هستند، اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعت همواره از سوی برخی از جریان های دین ستیز مورد هجمه قرار می گیرد و این هجمه ها در استان ها و شهرهای مرزی از شدت بیشتری برخوردار است، لذا این ائمه باید ضمن حفظ دین مردم در برابر دشمن برای تقابل و پاسخگویی به شبهات ساخته شده توسط معاندان از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: بنابراین ائمه جمعه و جماعت باید در ایفای وظیفه مهمی که بر عهده گرفته اند بسیار با انگیزه و با روحیه انقلابی و جهادی عمل کنند و نیز نباید اجازه دهند که جریان های وحدت شکن و ضداسلام استمرار حیات پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در پایان سخنان خود گفت: دین و آخرت مردم در گرو خدمت شما ائمه جمعه و جماعت است، باید شما مردم را با گفتار و کردار خویش به اسلام و معنویات نزدیک تر کرده و در مقابل راهکارهای نفوذ افکار شیطانی در جامعه را شناسایی و مسدود کنید./1400/پ210/

ارسال نظرات