۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۸۲۶۵
رییس مؤسسه امام خمینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

واقعه نگاری تاریخ انقلاب؛ راهکار جلوگیری از تحریف/ توصیه آیت الله بهجت به علامه مصباح

واقعه نگاری تاریخ انقلاب؛ راهکار جلوگیری از تحریف/ توصیه آیت الله بهجت به علامه مصباح
آیت الله رجبی واقعه‌نگاری صحیح تاریخ انقلاب را راهکار جلوگیری از تحریف دانست و گفت: وظیفه نخبگان است که در برابر تحریف‌های دشمن، جهاد تبیین کنند.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم و ضرورت تبیین حقایق انقلاب در جامعه، گفت: همواره فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبیین گر مواضع نظام اسلامی و جهت دهنده مسائل جامعه بوده، از این رو باید روحانیون، رسانه ها و نیروهای انقلابی توجه ویژه‌ای در تبیین بیانات ایشان داشته باشند و رسالت خود را در این زمینه انجام دهند.

آیت الله رجبی رسالت جهاد تبیین را برعهده نخبگان حوزوی و دانشگاهی دانست و افزود: جهاد تبیین سبب پاسداری از حق و حقیقت می شود، از این رو باید افرادی که دارای دغدغه دینی و دلسوز انقلاب هستند و توان تحلیل تاریخ اسلام، وقایع انقلاب و دفاع مقدس را دارند به تبیین گری در این مسائل بپردازند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر نیروهای انقلابی در عرصه تبیین گری وارد عرصه و میدان نشوند و تبیین درست در سطح مطلوب و کامل درباره وقایع انقلاب اسلامی صورت نگیرد، طبیعی است دشمنان برای اینکه انقلاب اسلامی سرمشق جوامع دیگر قرار نگیرد دست به تحریف وقایع انقلاب و دفاع مقدس می زنند.

وی با اشاره به تحریف‌های حوادث مهم در تاریخ اسلام و ایران، گفت: در طول تاریخ کسانی دست به تحریف معنوی قرآن کریم زدند و تفسیرهای باطل خود را از قرآن ارائه کردند و همچنین برخی نسبت به حوادث قیام عاشورا و نیز درباره تاریخ نهضت مشروطه تحریف هایی را انجام دادند.

آیت الله رجبی بر لزوم تاریخ نگاری صحیح از حوادث انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: همواره دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در کمین هستند و آنها تا جایی که توانستند تلاش برای تحریف انقلاب را انجام دادند، از این رو وظیفه همگان است که در برابر تحریف های صورت گرفته از سوی دشمنان به تبیین بپردازند.

توصیه آیت الله بهجت به علامه مصباح یزدی درباره ضرورت نگارش تاریخ انقلاب

وی با اشاره به توصیه آیت الله بهجت به علامه مصباح درباره اهمیت نگارش حوادث تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی در سخنانی فرمود که حضرت آیت الله بهجت در نهضت ۱۵ خرداد توصیه کرد که تاریخ و نهضت انقلاب را بنویسید تا اینکه برای بازماندگان درس عبرت باشد و در آینده کسانی نیایند وقایع نهضت امام خمینی(ره) را واژگون انعکاس دهند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنانش اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و نظام اسلامی ایران خار در چشم دشمنان شده، از این رو روایت و واقعه نگاری درست از رویدادهای انفلاب و جلوگیری از تحریف انقلاب اسلامی وظیفه هر فردی از جمله نخبگان حوزوی و دانشگاهی است.

ارسال نظرات