۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۹۸۳۰۰
با حضور آیت الله اعرافی؛

از سامانه جدید تلبس رونمایی شد

از سامانه جدید تلبس رونمایی شد
سامانه جدید تلبس معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات حوزه رونمایی شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سامانه جدید تلبس معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات حوزه رونمایی شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، گفت: لباس روحانیت؛ لباس پیامبران الهی، لباس خدمت، نشان سربازی امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و لباس حمایت از ارزشهای دینی، دفاع از مکتب اهل بیت علیم السلام و پاسداری از رسالت انبیا ست. تلبّس به لباس روحانیت آغاز فصل جدیدی در کتاب زندگی طلبگی است و بار مسئولیت طلبه را دو چندان می‌کند. از این‌رو پاسداری از حرمت این لباس بر طلاب معمّم و بر متولّیان امر تکلیفی الهی و همیشگی است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، ساماندهی امور تلبس را از وظایف مهم معاونت تهذیب و تربیت دانست و افزود: این موضوع شامل چند بخش می‌شود از جمله: فرهنگ سازی برای تلبس در بین طلاب، ثبت نام طلاب از طریق پیشخوان حوزه ، برگزاری کارگاه تلبس به صورت حضوری و مجازی، برگزاری مصاحبه روانشناختی و مصاحبه علمی تربیتی که بخشی از آن به صورت حضوری و بخشی دیگر بصورت غیر حضوری انجام می گیرد و بعد از گذراندن این مراحل صدور مجوز تلبس صادر می گردد.همچنین موضوع جشن تلبس که در واقع در امتداد همان فرهنگ‌سازی محسوب بعد از دریافت مجوز تلبس در استان ها برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در مورد سامانه جدید تلبس، گفت: علاوه بر اینکه تلاش شده، این سامانه بر طبق آیین نامه و دستورالعمل های جدید تنظیم گردد، کاستی‌های سامانه قبلی نیز بر طرف شده و تکمیل‌ و جامع‌تر قابل ارائه و استفاده می باشد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه،بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳۳۰۰ نفر مجوز تلبس دریافت کرده اند و امید است با توکل بر خداوند متعال و با استعانت از پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه هدی علیهم‌السلام، با نهایت مسئولیت‌پذیری و براساس آیین نامه و دستورالعمل ابلاغی تلبّس، زمینه‌ساز اجرای بهتر امور تلبس در کشور باشیم و موجبات رضایت حضرت بقیة اللّه الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نماییم.

ارسال نظرات