۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۶۹۸۳۲۱

نیروهای رزمی آمریکایی بطور کامل پایگاه عین الاسد را ترک کردن

نیروهای رزمی آمریکایی بطور کامل پایگاه عین الاسد را ترک کردن
سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد به جز مستشاران، نیروهای رزمی آمریکایی بطور کامل پایگاه عین الاسد را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین،  «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق امروز (دوشنبه) در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد نیرو‌های جنگی آمریکا به طور کامل پایگاه عین الاسد (واقع در استان الانبار این کشور) را ترک کردند و تنها مستشاران نظامی آن‌ها در این پایگاه باقی ماندند.

الخفاجی در خصوص پایگاه نظامی الحریر نیز گفت: در خصوص پایگاه الحریر، طی چند روز آینده یک هیئت ویژه امنیتی برای پیگیری روند خروج نیرو‌های جنگی آمریکا از آنجا به این پایگاه خواهد رفت.

او در پایان سخنان خود تاکید کرد نیروی جنگی آمریکا در تاریخی که میان دولت آمریکا و دولت عراق توافق شده است در روز ۳۱ دسامبر، یک روز قبل از شروع سال نو میلادی عراق را ترک خواهند کرد.

روز شنبه هم «یحیی رسول» سخنگوی رسانه‌ای فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تایید کرد مستشاران آمریکایی در این کشور باقی خواهند ماند و تحت حفاظت نیرو‌های امنیتی عراق هستند و در حال حاضر نیز برخی از پایگاه‌هایی که در اختیار نظامیان آمریکایی بوده است خالی شده و نیرو‌های عراقی در آن مستقر شدند.

با وجود این سخنان حامد الموسوی، عضو ائتلاف الفتح اعلام کرد برخی برای تثبیت حضور آمریکا در عراق تلاش می‌کنند؛ و گروه‌ های مقاومت برای روز مقرر آماده می‌شوند که اگر آمریکای اشغالگر برخلاف توافق از کشور خارج نشود، وارد عمل شوند.

بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به همراه مهدی المهندس در خاک عراق، پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که نظامیان آمریکا باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند، با این حال آمریکا علی‌رغم خواست مردم و مقامات عراقی نظامیان خود را در این کشور نگه داشت. پس از حضور غیرقانونی آمریکایی در عراق گروه‌های مقاومت در این کشور بار‌ها به کاروان‌های آمریکایی حمله کرده و خواستار خروج این نظامیان از کشور خود شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات