۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۹۸۳۶۹
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم تأسیس کانون ازدواج‌های آسان با حمایت خیران

لزوم تأسیس کانون ازدواج‌های آسان با حمایت خیران
اصفهان - آیت الله سلیمانی به لزوم ترویج ازدواج‌های گروهی و آسان ازسوی دانشگاه، مراکز علمی و حوزه‌ اشاره و بر تأسیس کانون ازدواج‌های آسان با حمایت خیرین تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان با موضوع «سامان ازدواج» که در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه بعد از اسلام هیچ چیزی به اندازه ازدواج مهم نیست، افزود: مسکن و اشتغال ضرورت دارد، اما ضرورت ازدواج بعد از دین ازهمه بالاتر است.

وی برجلوگیری انحرافات به ویژه انحراف از ازدواج‌های سنتی اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: با پدیده انحراف از ازدواج اسلامی و ترویج ازدواج‌های های رنگی و سفید باید مقابله کرد.

آیت الله سلیمانی نسبت به ترویج ازدواج سفید و ازدواج آریایی در جامعه هشدار داد و با اشاره به اینکه این نوع ازدواج‌ها در کاشان شیوع ندارد، افزود: باید مراقب شیوع موج جدید کرونای ازدواج آریایی بود.

به گفته وی امروز در جامعه انحراف از ازدواج‌های اسلامی موضوع جدی است که باید مراقبت شود و با این پدیده مقابله شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان درادامه برترویج ازدواج‌های آسان در جامعه تأکید کرد و گفت: براساس آمارارائه شده ازدواج‌های آسان از جمله ازدواج‌های پایداری است که به طلاق نمی‌انجامد.

آیت الله سلیمانی به لزوم ارائه الگو‌های ازدواج اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز اگر درازدواج از الگوی مناسب اسلامی استفاده شود اختلافات خانوادگی و آمار طلاق در جامعه کاهش خواهد داشت.

وی به پرهیز از چشم و هم چشمی، تشریفات، تجملات، ریخت و پاش و اسراف در ازدواج تأکید کرد و ابراز داشت: امروز فقر تنها بخش اندکی ازمشکلات پیش روی ازدواج است و رقابتها، چشم و هم چشمی‌ها و اشرافی گری‌ها بیشتری مشکلات سد راه ازدواج است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم برگزاری و ترویج ازدواج‌های گروهی و آسان از سوی دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه کشوراشاره کرد و برتأسیس کانون ازدواج‌های آسان و گروهی با حمایت خیرین در شهرستان کاشان تأکید کرد.

آیت الله سلیمانی افزود: امروز باید به تدریج بساط بدعت‌هایی که در قالب انحراف ازازدواج در جامعه بروز ظهوردارد برچیده شود و جای خود را به ازدواج‌های آسان و گروهی بدهد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات