۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۹۸۳۹۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم پژوهش‌های مشترک برای شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب‌ها

لزوم پژوهش‌های مشترک برای شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب‌ها
اصفهان - آیت الله سلیمانی به لزوم پژوهش‌های مشترک برای شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب‌های شهرستان با هدف هم پوشانی و عدم فعالیت‌های جزیره‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان در سال جاری، گفت: ازسوی شورای فرهنگ عمومی کاشان به دانشگاه و حوزه پیشنهاد پژوهش‌های مشترک برای موضوعات مشترک، ظرفیت‌ها و آسیب‌های شهرستان کاشان ارائه شده است.

وی به لزوم پژوهش‌های مشترک برای شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب‌های شهرستان با هدف هم پوشانی وعدم فعالیت‌های جزیره‌ای اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های پژوهشی مشترک برای معضلات و مشکلات منطقه کاشان باید به صورت مشترک واحد انجام شود.

آیت الله سلیمانی همچنین به نزدیک شدن ۲۷ جمادی الثانی سالروزشهادت امامزاده واجب التعظیم علی ابن امام محمد باقر(ع) فرزند بلافاصل امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و به لزوم برگزاری یک روزعزای عمومی که سوی آیت الله عبدالنبی نمازی اعلام شده تأکید کرد.

وی ادامه داد: مسؤولان شهرستان کاشان، هیات امنای آستان مقدس علی ابن باقر(ع)، هیئات مذهبی، اوقاف وائمه جماعات در منطقه کاشان قبل از فرا رسیدن ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت علی ابن امام محمد باقر(ع) برای معرفی این روز و این امامزاده به مردم سراسرکشور و مسلمانان جهان اهتمام ویژه داشته باشند.

تأکید رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان بر لزوم تأسیس شورای پژوهشی کاشان

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز پژوهش‌ها را بررسی علت ها، نتیجه محور، کاربردی، هدف گرا و تصمیم ساز دانست و افزود: هرحرکتی باید براساس فعالیت‌های پژوهشی باشد.

به گفته وی نتایج و دستاورد‌های پژوهش‌های انجام شده در جامعه بروز و ظهور ندارد و آمایش‌های سرزمینی انجام شده و فعالیت‌ها بصورت جزیزه‌ای و درون سازمانی است ضمن اینکه شبکه سازی در حوزه پژوهش ضعیف است.

نمکی ادامه داد: دستگاه‌های پژوهشی شهرستان باید مشخص باشند و اقدامات پژوهشی براساس نیاز‌های شهرستان و دغدغه‌ها شهرستان و مردم باشد.

به گفته وی اولویت پژوهشی شهرستان باید اعلام و هدف گذاری شود تا مشخص شود پژوهش‌های انجام شده کاربردی و راهبردی و بنیادین بوده یا نبوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به وجود حلقه‌های پژوهشی در دستگاه‌های شهرستان، برتأسیس شورای پژوهشی شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: برای مدیریت حوزه پژوهشی شهرستان نیاز به راه اندازی شورای پژوهشی با هدف استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هایی است که معاونت‌های پژوهی دارند.

نمکی همچنین بر اولویت‌های نخست پژوهشی شهرستان کاشان ازجمله طلاق و اعتیاد تأکید کرد و اضافه کرد: اولویت‌های نخست پژوهشی شهرستان باید شناسایی شود، چرا که تلاش‌های انجام شده در این بخش هرچند ممدوح است، اما مطلوب نیست.

لازم به ذکر است، در پنحمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سال جاری از پوستر نخستین جایزه دو سالانه کتاب کاشان که ازسوی صدقی هنرمند طراح کاشانی طراحی شده است رونمایی شد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات