۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۹۸۴۰۵
اسقف اعظم ارامنه در اچمیادزین:

روابط ایران و ارمنستان دوستانه و پایدار است

روابط ایران و ارمنستان دوستانه و پایدار است
عالیجناب گارگین دوم در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان روابط دو کشور ایران و ارمنستان را سرشار از دوستی، تعامل مستمر و پایدار خواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان با عالیجناب گارگین دوم، اسقف اعظم ارامنه در اچمیادزین دیدار کردند.

در این دیدار که سیدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان حضور داشت، اسقف اعظم ارامنه روابط دو کشور ایران و ارمنستان را که در تاریخ طولانی دو ملت ریشه دارد، سرشار از دوستی و تعامل مستمر و پایدار خواند.

عالیجناب گارگین دوم با تأکید بر ضرورت گفتگو و تعامل پیروان ادیان آسمانی در جهان پُر آشوب کنونی، نقش جامعه ارمنی ایران که به واسطه رفتار دوستانه دولت و ملت ایران توانسته فرهنگ و ارزش‌های ملی خود را حفظ کند را در تحکیم و تعمیق مناسبات دو کشور مهم و تعیین کننده خواند.

سیدمهدی فرشادان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان ضمن ارائه برنامه‌های سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به ارمنستان به نقش مهم رهبران دینی دو کشور در تعمیق روابط دوستانه ارمنستان و ایران اشاره کرد.

وی بررسی زمینه‌های گسترش همه جانبه روابط ایران و ارمنستان را از مهمترین اهداف سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان به ایروان خواند و ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی مسئولان عالی رتبه دو کشور این هدف مهم تحقق یابد.

اسقف اعظم ارامنه اظهار کرد: امید است دیدارهای بین پارلمانی دو کشور نتایج خوبی را در جهت نزدیک‌تر شدن روابط بین دو ملت دوست و همسایه در پی داشته باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان در حاشیه این دیدار با اسقف ناتان، مسئول بخش بین‌الملل کلیسای اچمیادزین در خصوص همکاری‌های مشترک به ویژه گفت‌وگوی دینی بین جمهوری اسلامی ایران و اچمیادزین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بنابر این گزارش؛ گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در سفری کاری و به منظور بررسی راهکارهای توسعه روابط دو کشور روز یکشنبه (28 آذرماه) وارد ایروان پایتخت ارمنستان شدند و در طی حضور خود در این کشور مجموعه ملاقات‌هایی با مقامات جمهوری ارمنستان خواهند داشت./۹۸۸/

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات