۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۹۸۴۰۹
بازتاب رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» در رسانه‌های خارجی؛

ایران توان موشکی خود را به نمایش گذاشت

ایران توان موشکی خود را به نمایش گذاشت
رسانه‌های خارجی با تمرکز بر برگزاری رزمایش مشترک «پیامبر اعظم (ص) ۱۷» تاکید کردند که ایران در این رزمایش انواع موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با برگزاری رزمایش جدید از سوی نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب کشور، رسانه‌های خارجی بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران به واکنش در این زمینه پرداختند.

شبکه خبری انگلیسی «اسکای نیوز» گزارش داد که ایران در این رزمایش انواع موشک‌های خود را به نمایش گذاشت. اسکای نیوز با نمایش فیلمی از این رزمایش نوشت، ایران به فهرست کشور‌هایی می‌پیوندد که هنگام برگزاری رزمایش به سرعت تجهیزات در حال آزمایش را به تصاویر می‌کشاند.

شبکه خبری روسی «راشاتودی» نیز در این زمینه نوشت، ایران در رزمایش جدید خود موشک‌های بالستیک و کروز را شلیک کرد. موشک‌های بالستیک ایران بردی معادل ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۰۰ مایل) دارند، به این معنی که می‌توانند به پایگاه‌های آمریکا در منطقه و همچنین اهدافی در اسرائیل برسند.

خبرگزاری «رویترز» نیز نوشت، ایران نسبت به پاسخ «کوبنده» به هرگونه اقدام از سوی اسرائیل، که مخالف تلاش‌های قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تهران هستند، هشدار داد. در این رزمایش همزمان پنج موشک کروز و پهپاد‌های مسلح به اهداف از قبل تعیین شده حمله کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز در گزارشی نوشت، ایران توان موشک‌های خود را به عنوان بخشی از رزمایش «پیامبر اعظم- ۱۷» نشان می‌دهد. به نوشته این روزنامه، ایران در دومین روز از این رزمایش با موشک، پهپاد و سایر تسلیحات تمرین کرد. در این مرحله از رزمایش، موشک‌های بالستیک زمین به زمین به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ایران همچنین گفته است که اهداف شناور دشمن فرضی را که با شلیک موشک‌های زمین به زمین و ساحل به دریا منهدم شده‌اند، شبیه‌سازی کرده است.

بر اساس این گزارش، دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه آغاز شده و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی برگزار می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در جمع خبرنگاران با بیان این‌که امروز شاهد صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی بودیم گفت: نقطه اوج تلاش و عمل برادران نیروی دریایی سپاه کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها بود.

وی افزود: «امروز شاهد بودیم که هم پهپاد‌های نیروی دریایی سپاه به صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید نیرو و موشک‌های کروز اهداف ازپیش‌تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صد درصد مورد اصابت قرار دادند.»

سرلشکر سلامی دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در برد‌های متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک را از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برشمرد و گفت: «با ارزیابی دقیقی که از منحنی‌های رشد قدرت دفاعی دارم در دو روز اخیر در نیروی دریایی سپاه جهش در قدرت دفاعی را ملاحظه کردم.»

فرمانده‌کل سپاه در پایان تاکید کرد: «ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپاد‌ها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از برد‌ها با دقت‌های قابل‌قبول نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.»/۹۸۸/

ارسال نظرات