۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۸۴۴۰
حجت الاسلام سقای بی ریا با تاکید به نظارت نمایندگان بر بودجه های مراکز:

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیاز به خانه تکانی دارد

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیاز به خانه تکانی دارد
حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به انحراف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از اهداف تأسیس آن، گفت: باید متولیان و مدیران این مؤسسه تغییر کنند.

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بودجه مراکز فرهنگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر بودجه اختصاص یافته به مراکز و مؤسسات فرهنگی نظارت دقیق داشته باشند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه کلان فرهنگی به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، ابراز کرد: انحراف از اهداف اصلی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در سایت جماران کاملا مشهود بوده و این امر بر کسی پوشیده و مخفی نیست.

از انحراف از اهداف تاسیس تا زمینه سازی برای اظهارنظر مخالفان امام

حجت الاسلام سقای بی ریا اظهار کرد: باید مسؤولان و نمایندگان مجلس که بودجه مراکز فرهنگی را اختصاص می دهند، ظواهر و محصولات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را بررسی اجمالی کنند تا انحراف این مؤسسه را از اهداف اصلی خود متوجه شوند.

وی با بیان اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از اهداف تاسیس دور شده یا در برخی مواقع ضد اهداف خود فعالیت می کند، گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به جای اینکه آثار و اندیشه های اصیل امام را در جامعه ترویج کند زمینه ها را برای اظهار نظر مخالفان امام راحل مهیا کرده، از این رو باید این مؤسسه تعطیل و بودجه آن قطع شود یا اینکه بودجه این مؤسسه به فعالیت های مثبت آن محدود شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انجام این گونه تخلفات آشکار در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) بدآموزی های بسیاری در جامعه به بار خواهد داشت، افزود: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اختصاص بودجه های مراکز فرهنگی از جمله مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نظارت و تصمیم گیری کنند و به طور قاطع و شجاعانه با تخلفات این مؤسسات برخورد کرده و برای بودجه های چنین مراکز فرهنگی تصمیم گیری قاطع داشته باشند.

ارجحیت مسؤلان حرم بر ظواهر مادی و تجمل گرایی تا ترویج اندیشه های معنوی امام

حجت الاسلام سقای بی ریا با انتقاد از تجمل گرایی در حرم امام خمینی(ره) ابراز داشت: خرج های زیادی در حرم امام خمینی(ره) صورت گرفته که می توانست بسیار کمتر باشد، اما به هرحال این تزئینات و خرج ها در حرم امام راحل انجام گرفته و دیگر اقدامی نمی توان انجام داد، اما مهمتر از این امور ظاهری، مسائل فکری و اندیشه ناب امام خمینی(ره) است که باید حفظ و صیانت شود.

وی بر لزوم ترویج افکار و دیدگاه مکتب اصیل امام در جامعه تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در رهنمودهای خود اندیشه، فرهنگ و سیره امام خمینی(ره) را به طور مستدل بیان کردند، از این رو نباید مردم از سیره اصیل امام راحل فاصله بگیرند.

باید متولیان و مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تغییر کنند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: باید متولیان و مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تغییر کنند و کسانی مدیریت این مؤسسه را برعهده بگیرند که مدافع اندیشه های ناب امام راحل باشند.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به متولیان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: متولیان این مؤسسه خداترسی را پیشه کنند و آنها بدانند که باید روز قیامت پاسخگوی امام خمینی(ره) باشند که با میراث، مکتب و تراث ایشان چگونه برخورد کردند و این افراد در قیامت مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت، از این رو باید رفتار و منش خود را اصلاح کنند.

ارسال نظرات