۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۹۸۵۳۸
سردار مطهری:

زیارت با معرفت هدف اصلی راهیان نور است

زیارت با معرفت هدف اصلی راهیان نور است
دبیر قرارگاه راهیان نور گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری نکته اصلی راهیان نور زیارت با معرفت است و از نظر ایشان تعبیر اعزام برای اردوهای راهیان نور درست نیست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار عباس مطهری در گردهمایی فعالان مردمی راهیان نور که به همت جامعه وارثون در پلاک 313 مسجد مقدس جمکران درحال برگزاری است، با اشاره به اینکه حرکت عظیم راهیان نور اصولا مردمی است، اظهار کرد: حرکت راهیان نور دقیق‌ترین فعالیت بر مبنای دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه راهیان نور با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ارتباط دارد، عنوان کرد: اردوهای راهیان نور تاثیر بسیار زیادی در شناختن مسیر انقلاب اسلامی در گذشته دارد که از این نظر مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه راهیان نور از تحریف تاریخ جلوگیری می‌کند، مطرح کرد: باید با الگوهای رفتاری دفاع مقدس، افراد را برای چله دوم انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه نکته کلیدی در راهیان نور زیارت با معرفت است، خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری نکته اصلی راهیان نور زیارت با معرفت است و از نظر ایشان تعبیر اعزام برای اردوهای راهیان نور درست نیست بلکه باید از واژه عزیمت استفاده شود.

مطهری با اشاره به اینکه زمینه‌ دعوت برای زیارت بامعرفت در راهیان نور باید فراهم شود، تصریح کرد: اگر نتوانیم در این اردوها به زیارت بامعرفت برسیم از نظر بنده عملکرد موفقی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری شیوه حرکت در مسیر اردوهای راهیان نور را برای ما روشن می‌کند، یادآور شد: جریان تشکل‌های مردمی راهیان نور می‌تواند نقش پیشگامی در پیاده‌سازی منظومه انتظارات ولایت در حرکت راهیان نور و همچنین پیشرانی و مطالبه‌گری منظورمه بیانات مقام معظم رهبری از مسئولان مربوطه را ایفا کند.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور بسیج با اشاره به اینکه حرکت راهیان نور باید دارای ردیف بودجه مستقل باشد، افزود: در ایام دوساله کرونا مردم به مشهد، قم، شمال، عروسی، عزا و ... رفتند اما موضوع راهیان نور روی زمین ماند.

وی با بیان اینکه بودجه راهیان نور باید برای زمینه‌سازی هزینه شود نه برگزاری اردوها، بیان کرد: رفتار خادمان در مسیر برگزاری اردوها تاثیر بسیاری دارد تاحدی که می‌توان تاثیر آن را حتی بیش‌تر از یادمان‌های دفاع مقدس بدانیم.

مطهری با اشاره به اینکه نباید تصور شود که فضاسازی راهیان نور چیزی جزاصلاح رفتاری بنده خادم است، اظهار کرد: باید در راستای شبیه‌سازی، مجسم‌سازی و گویاسازی یادمان‌ها فعالیت جدی‌تری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جریان حرکت راهیان نور نیازمند کمک و همکاری همه جانبه است، عنوان کرد: اگر بخواهیم حرکت مردمی در راهیان نور رقم بخورد باید جذاب‌سازی یادمان‌ها، آسان‌سازی آن‌ها مانند امکان اسکان خانواده‌ها و همچنین ارزان‌سازی و ارتقای نظام مدیریتی راهیان نور را مورد توجه قراردهیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمان در حوزه راهیان نور نیازمند تلاش است، مطرح کرد: امروز نباید از حکم‌رانی مجازی غافل شویم چراکه دنیای مجازی در واقعیت ما تاثیرگذار است و اگر بخواهیم بر اساس مکتب حاج قاسم سلیمانی رفتار کنیم باید با راهیان نور از زمینی که دشمن طراحی کرده است علیه خودش و به نفع انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی گسترش زمان، تخصصی شدن راهیان نور، گسترش مخاطبان از نظر سنی و بین المللی شدن راهیان نور را ازجمله مزایای استفاده از فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: باید اقدامات جدی درخصوص خانواده‌های شهدای مدافعان حرم داشته باشیم تا شاهد پیشرفت و موفقیت معنوی آن‌ها باشیم.

مطهری با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان را داریم، تصریح کرد: آبادان و خرمشهر یادمان‌های کشور هستند و باید جوان امروزی این نکته را بداند که دشمن تا این منطقه پیشروی داشته است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱
کربلای جبهه ها یادش بخیر
0
0