۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۹۸۵۴۲
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

نام شهید سلیمانی، رمز مقاومت/ برخی با سخنان نسنجیده دل اهل بیت را می رنجانند

نام شهید سلیمانی، رمز مقاومت/ برخی با سخنان نسنجیده دل اهل بیت را می رنجانند
امام جمعه قم نام شهید سلیمانی را رمز مقاومت دانست و گفت: تمام خصیصه های خوب ملت در او یکجا جمع شده بود و با نامش جبهه مقاومت در مقابل دشمن می ایستد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به آیه 72 سوره مریم گفت: دوزخ گذرگاهی برای تقوا پیشه کنندگان است، دوزخ جایگاه ابدی ظالمین بوده، اگر بهشت برین می خواهیم باید به سراغ تقوا برویم.

وی رخوت و تنبلی را عامل دست کشیدن از بندگی دانست و اظهار داشت: ریشه تنبلی گاهی بخاطر زندگی در خانه ای است که والدین، فرزند را به گونه ای تربیت کرده اند که توجهی به مسائل عبادی ندارد؛ گاهی نیز بخاطر فقر و تنگدستی بوده که از مسؤولین خواسته ایم فقر را در جامعه ریشه کن کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عظمت الهی بیان کرد: عامل دیگری که باعث شده برخی از انسان ها میل به تقوای الهی نداشته باشد عدم درک عظمت پروردگار است؛ گناه در جامعه میل به عبادت را از جامعه می گیرد، تنها روحانیت و آمران به معروف و ناهیان از منکر مسؤول نیستند بلکه تک تک آحاد جامعه ما در برابر پدیده زشت ناهنجاری در جامعه اسلامی مسؤول هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تشکر از ارادتمندان و برگزار کنندگان مجالس فاطمیه گفت: در این اوضاع زنده نگه داشتن یاد فاطمه زهرا (س) جهاد بزرگ است، گاهی سخنانی از گوشه و کنار شنیده می شود که دل شیعیان را آزرده خاطر می کند اما وقتی مجالس اهل بیت را برگزار می کنید دل خاندان رسول الله (ص) شاد می شود.

وی با بیان اینکه در کشوری که علوی و فاطمی است باید حرمت اهل بیت (ع) حفظ شود، تصریح کرد: هیچکس حق ندارد کوچکترین خدشه ای به مقام شامخ اهل بیت وارد کند، ما طرفدار وحدت هستیم و براین مسأله پافشاری می کنیم اما همه باید آن را حفظ کنند.

امام جمعه قم با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) خاطرنشان کرد: روح این پیامبر اولوالعزم از قتل ها و جنایت ها در جامعه ای که نام مسیحیت و یهودیت برآن گذاشته شده، آزرده است، این ها با حضرت مسیح فرسنگ ها فاصله دارند.

وی با تاکید بر نقشه ها و دشمنی های آمریکا در زمان ترامپ اظهار داشت: امروز جانشین او اقرار دارد تحریم ها و فشار حداکثری اقتصادی و اطلاعاتی برعلیه ملت ایران دیگر نتیجه ای ندارد، آن ها با همه کشورها برعلیه ملت ایران مذاکره می کنند اما به فضل الهی  نقشه هایشان با تاب آوری ملت بزرگ ایران نقش برآب می شود.

آیت الله حسینی بوشهری استقامت ملت ایران را ستودنی دانست و گفت: مسؤولان به پاداش بردباری و استقامت ملت، مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنند، این مردم کریم و با نجابت هستند، مسؤولان دلسوز این ملت عزیز و قهرمان باشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بودجه 1401 ابراز کرد: مسؤولان مسأله کاهش ارزش پول، مشکلات کسب و کار و مشکلات نظام بانکی که مردم را عاصی کرده است را مدنظر قرار دهند.

وی دشمنان منطقه را مایوس از آمریکا برشمرد و اظهار داشت: اگر چه با نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل دیدار می کنند اما پشت پرده دست نیاز به سوی کشور ایران دراز می کنند و این نتیجه ایستادگی شما در مقابل ابرقدرت های پوشالی است.

امام جمعه قم شهید سلیمانی و مسأله 19 دی را از افتخارات ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در 9 دی مقابل هتاکی ها خروشید و دست در دست هم با خون شهیدان و روح الله بیعت کرده و به تاریخ انقلاب اسلامی ایران رنگ تازه ای بخشید.

وی با اشاره به قیام 19 دی گفت: مردم قم نشان دادند اگر در آغاز راه با امام راحل بودند در میانه راه هم با نائب او خواهند بود؛ 19 دی مدال افتخار دیگری برگردن مردم قم است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام شهید سلیمانی تصریح کرد: نام شهید سلیمانی رمز مقاومت است، او تنها قهرمان ملی ما نیست بلکه قهرمان امت اسلامی است؛ تمام خصیصه های خوب ملت ایران در او یکجا جمع شده بود، با نام شهید سلیمانی جبهه مقاومت در مقابل دشمن می ایستد.

وی در پایان باتشکر از تلاش های نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کشور ایران ریشه کن کردن بی سوادی است، برای رسیدن به قله های بلند تمدن نوین اسلامی با سواد بودن ملت عزیز ایران ضروی است.

ارسال نظرات