۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۹۸۰۶۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به حکام مرتجع منطقه:

اگر غیرت اسلامی ندارید، غیرت عربی داشته باشید

اگر غیرت اسلامی ندارید، غیرت عربی داشته باشید
امام جمعه موقت تهران گفت: کشورهای منطقه و مخصوصاً امارات از دیدار با صهیونیست ها چیزی جز خسارت و بدبختی عایدشان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به عزل گرگیج در پی اهانت اخیر وی به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام گفت: وقتی شیطان سخنانی را بر زبان کسی جاری کرد، این سخنان نباید مورد اعتنا قرار گیرد و خود او نیز پشیمان می شود و البته دوستان او نیز او را محکوم می‌کنند؛ مسئولین مربوطه تصمیمات خود را گرفتند که به جای خود محفوظ است اما مسأله، مسئله وحدت امت ماست که در پرتو انقلاب اسلامی تشکیل شده و باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به شخصیت شهید مفتح اظهار داشت: ایشان استاد مهربان، مربی جوانان، امام جماعت و طراز، انقلابی مبارز و غیور و شجاع، شاگرد مکتب امام خمینی و موثر در قیام مردم تهران بود که خون پاکش در صحن دانشگاه به همراه پاسداران رشیدش بر زمین ریخت و ان شاءالله او با اولیای خدا محشور شود.

امام جمعه موقت تهران به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و عنوان کرد: در این راستا کارهای زیادی انجام شده و کارهای زیادی بر زمین مانده که باید انجام شود؛ از شورای عالی انقلاب فرهنگی توقع داریم درباره وحدت واقعی حوزه و دانشگاه و عینیت بخشیدن به آن اقدامات تازه ای را انجام دهد.

وی همچنین افزود: امروز روز حمل و نقل است که این یک نامگذاری به علت تخلیه بار در زیر توپ و تانک‌های دشمن در بنادر بود؛ ‌نظام اسلامی در این حوزه طی سال های گذشته در زیرساخت ها و تجهیزات، چه در بار و چه در مسافر افتخارات فراوانی را آفریده ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش حساس، راه زیادی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: هشت و نیم درصد تولید ناخالص ملی ما مستقیما مربوط به همین حوزه است و سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور از همین طریق جابجا می‌شود و هزاران شرکت در این زمینه مشغول فعالیتند؛ ۵۳۰ هزار راننده در بخش باری و ۱۰۷ هزار نفر در بخش مسافری مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: جان و ناموس و مال مردم ما به نوعی وابسته به جریان حمل و نقل کشور و رانندگان در حوزه های مختلف است که این رانندگان با مجموع خانواده هایشان یک خانواده بزرگ محسوب می‌شود و باید به ارتقاء سطحح زندگی آنها و رشد مهارتی‌شان و همچنین به مسائل معیشتی، مسئله بیمه در ایام اشتغال و در ایام از کار افتادگی و بازنشستگی توجه کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: مسأله حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری عمدتا مورد توجه اقشار متوسط و ضعیف جامعه ماست که امکان استفاده از خودروی شخصی ندارند که اجرای سیاست های ابلاغی رهبر عظیم الشأن در سال ۷۹ می تواند گام بلند و خوبی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی برای این عرصه باشد؛ از دولت محترم و مجلس محترم توقع داریم که این بخش را در دستور کار قرار دهند.

وی در رابطه با مذاکرات وین گفت: آنها به دنبال خط تحریف هستند تا تمرکز هیأت ایرانی را برهم زده و امتیازگیری کنند؛ آنها باید استقبال کنند از اینکه ایران به رغم عهدشکنی های آنها حاضر شده دوباره در جریان مذاکره شرکت کند و محور مذاکرات هم تنها رفع یکپارچه تحریم ها و تعهد پذیر کردن آمریکا و طرف اروپایی است که این نباید به حاشیه برود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات اشاره کرد و  اظهار داشت:  این تقلاها از سر استیصال صهیونیسم و به علت شکست های زنجیره ای آنها است؛ آنها علاوه بر بی‌آبرویی، اختلافات داخلی و شکست در نبرد سیف القدس، در محاصره انواع و اقسام تهدیدها هم هستند و این رژیم اکنو توان تشکیل دادن یک کابینه درون نظام خود را ندارد.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینند شرکای راهبردی آنها در منطقه مانند عربستان و امارات با ایران همکاری می‌کنند سراسیمه راه می‌افتند به امارات ولی این دیدار دو بدبختی خواهد داشت هم برای خودشان و هم برای امارات؛ رژیم صهیونیستی با این طناب پوسیده نمی‌تواند به جایی برسد و کشورهای منطقه و مخصوصاً امارات نیز از این دیدارها چیزی جز خسارت و بدبختی عایدشان نمی‌شود و اماراتی‌ها اگر غیرت اسلامی ندارند حداقل غیرت عربی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تشکر از مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: این مطالبه به حق چندین ساله بود که به تصویب رسید و با کمک دو قوه اجرایی شود تا معلمان عزیز ما بتوانند در تربیت نسل صالح موفق تر از قبل باشند.

ارسال نظرات