۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۹۶۳۰۷
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

سران اروپایی منافع کشور خود را به منافع نامشروع آمریکا و اسراییل گره نزنند

سران اروپایی منافع کشور خود را به منافع نامشروع آمریکا و اسراییل گره نزنند
امام جمعه موقت تهران خطاب به سران کشورهای اروپایی گفت: سران اروپایی نباید منافع کشور خود را به منافع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی گره بزنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محسن فخری زاده، گفت: سالروز شهادت این دانشمند هسته‌ای، مدیر توانا و متعهد را به جامعه علمی کشور، خانواده شهدای هسته‌ای و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم.

قدرت نرم و سیاسی آمریکا رو به افول است

امام جمعه موقت تهران قدرت نرم و سیاسی آمریکا را رو به افول دانست و ابراز داشت: آمریکا استراتژی خشونت را در کشور خود پیش گرفته و همچنین نمونه های این خشونت را در یمن و افغانستان و منطقه مشاهده می کنیم، اما اکنون شاهد شکست این استراتژی آمریکا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: وجود تناقضات زیاد در سیاست‌های آمریکا و همچنین ناتوانی پنتاگون در سرکوب حرکت های مسلمان جهان، سبب افول قدرت نرم آمریکا در جهان شده است.

وی خطاب به سران کشورهای اروپایی گفت: سران اروپایی نباید منافع کشور خود را به منافع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی گره بزنند.

امام جمعه موقت تهران برقراری امنیت در جنوب غرب آسیا را به معنای ایجاد امنیت برای کشورهای اروپایی دانست و افزود: امروز اگر اقتدار محور مقاومت و نظام اسلامی ایران در منطقه وجود نداشت، اروپا با تهدیدهای امنیتی مواجه بود، زیرا که محور مقاومت با اقتدار خود توانستند گروهک تروریستی داعش را سرکوب کنند، از این رو باید سران اروپایی قدردان این نعمت امنیت باشند.

رهبر انقلاب نقشه توسعه علمی کشور را ترسیم کردند

وی در ادامه، با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر توسعه علمی، دانش و فناوری در کشور تأکید داشتند و ایشان نقشه راه توسعه علمی کشور را ترسیم کردند.

امام جمعه موقت تهران توسعه دانش را سبب خلق قدرت برای جوامع بشری توصیف کرد و گفت: اگر توسعه دانش همراه با تعلیمات دینی و اسلامی گره نخورد، راه را برای طغیان، استثمار و سلطه بر جوامع دیگر فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر تشکیل ایران قوی و قدرتمند تأکید دارد، افزود: توسعه علمی و قرار گرفتن ایران در صف اول دانش و تبدیل شدن مرجع علمی جهان می تواند کشور را به قدرت برساند که در این مسیر نخبگان جامعه نقش کلیدی را ایفا می کنند.

وی با بیان بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مطالبه جدی از مسؤولان و مجامع علمی در توسعه دانش ها و فناوری های نوین در کشور را داشتند، اظهار کرد: فناوری های نوین و شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در حرکت و توسعه کشور را ایفا می کنند.

امام جمعه موقت تهران رسالت رییس‌جمهور و دولتمردان را توسعه فناوری نوین در کشور توصیف و اظهار کرد: باید رییس جمهور، وزیران صنعت آموزش عالی و پزشکی و دستگاه قضایی راه های حضور فناوری های جدید در عرصه مدیریت کشور را فراهم کنند.

وی با انتقاد از شرکت‌های بزرگ خودروسازی داخلی در عدم بهره گیری از فناوری های جدید، گفت: وزیر صنعت بداند با عزل یک مدیر مسأله شرکتهای صنعت حل نخواهد شد، بلکه ساختار آلوده و فسادزاست، از این رو باید در مسیر تحول در این بخش گام برداریم و همچنین شرکت های دولتی با نظارت کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

مخاطب منشور حمکرانی امیرالمؤمنین مسؤولان و دولتمردان امروز کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین منشور حکمرانی حضرت امیرالمومنین پرداخت و گفت: بدون حضور نظام کارآمد برآمده از آرای مردمی حکمرانی اسلامی تحقق نخواهد یافت و مهمترین زیرساخت نظام اسلامی شایسته سالاری است.

امام جمعه موقت تهران مخاطب سخنان امیرالمومنین را مسؤولان و دولتمردان توصیف کرد و افزود: اگر مفاد منشور حکمرانی امیرالمؤمنین در جامعه اجرایی شود، دولت اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت علی در عهدنامه مالک اشتر، توسعه انسانی و عمران کشور را از مهمترین مولفه های نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید سران قوا ارتقای رشد ایمانی، ایجاد آسایش و رفاه مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج ابراز داشت: امروز اقتدار نظام اسلامی ایران به جهت ایستادگی و مقاومت بسیج و نیروهای دفاعی کشور حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد سرمایه امنیت کشور را حاصل خون شهدا، ایثار رزمندگان و بسیجیان دانست و افزود: توسعه انسانی آبادانی و عمرانی نظام انسانی در سایه امنیت و اقتدار نظام اسلامی ایران تحقق خواهد یافت.

ارسال نظرات