۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۸۵۴۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

بصیرت؛ معیار تشخیص حق و باطل در فتنه ها

بصیرت؛ معیار تشخیص حق و باطل در فتنه ها
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: در جریان فتنه، حق و باطل درهم تنیده می‌شوند و تشخیص آن سخت می‌شود و تنها چیزی که می‌تواند حق از باطل جدا کند، بصیرت و آگاهی و شناخت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: یوم‌الله نهم دی در تقویم ملی به‌عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت شده که یادآور حماسه ماندگار مردم انقلابی ایران اسلامی در مقابله با فتنه سال ۸۸ است.

وی تشخیص دادن فتنه و حق از باطل را خیلی سخت و دشوار دانست و افزود: در جریان فتنه، حق و باطل درهم تنیده می‌شوند و تشخیص آن سخت می‌شود و تنها چیزی که می‌تواند حق از باطل جدا کند، بصیرت و آگاهی و شناخت است.

آیت الله سلیمانی ماندگاری انقلاب را مدیون مدیریت ولایت دانست و با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی، حماسه ولایتمداری بود اظهارداشت: حضور به موقع مردم در صحنه در روز ۹ دی ماه طومار فتنه و فتنه گران را در هم پیچید.

وی در ادامه به اشاره به اینکه جنگ یمن از آغاز تا به امروز چهار مرحله را پشت سرگذاشته است، افزود: در مرحله نخست جنگ یمن عربستان سعودی و هم پیمانان آن‌ها توهم پیروزی در کوتاه‌ترین مدت و سریع‌ترین زمان را داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان مرحله دوم جنگ با یمن را آغاز جنگ با راهبرد دفاعی طولانی مدت از سوی انصارالله دانست و گفت: سناریو‌های احتمالی دشمن فرسایشی کردن جنگ است تا یا یمن را به چند اقلیم تقسیم کنند و یا یمن را تبدیل به سوریه دوم تبدیل کنند.

به گفته وی مرحله سوم جنگ یمن، آغاز عملیات هجومی ائتلاف سعودی به ویژه طراحی عملیات بزرگ در ساحل غربی برای تصرف استان الحدیده تحت عنوان عملیات نیزه طلائی بود، اما این عملیات یکساله نفس عربستان سعودی و هم پیمانان آن‌ها را گرفت و شکست خوردند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

آیت الله سلیمانی گفت: مرحله چهارم جنگ یمن در ابتدای سال ۲۰۱۹ با عملیات هجومی و بازدارنده انصارالله آغاز شد تا انصارالله را محاصره کنند، اما نیروی بازدارندگی انصارالله تفکر سعودی و هم پیمانان آن‌ها را خنثی کردند.

به گفته وی امروز انصارالله یمن می‌تواند ریاض و ماورای آن و هر نقطه استراتژیکی درعمق خاک امارات و عربستان را با موشک و یا پهباد هدف قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: در حال حاضر تمرکز متجاوزان ائتلاف سعودی به مأرب است و همه نیرو‌های مزدورداخلی و خارجی، القائده، داعش، تکفیری‌ها با هم تجهیرات نظامی برای تصرف آن وارد عملیات شده اند.

آیت الله سلیمانی گفت: امروز مهم‌ترین جبهه برای ائتلاف سعودی جبهه مأرب است که از اهمیت نظامی، اقتصادی و سیاسی بسیار بالایی برخورداراست، اما سعودی و ائتلاف سعودی توان تصرف آن را ندارند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات