۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۹۸۵۶۱

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ برگزار شد

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ برگزار شد
مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز  ( جمعه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ) برگزار شد.

* شلیک 16 فروند موشک بالستیک در مرحله نهایی 

این مرحله از رزمایش با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک برد بلند، میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین شده انجام شد.

در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه‌سازی‌شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

 

 

همزمان با شلیک موشکها، ۱۰ فروند پهپاد هجومی نیروی هوافضای سپاه بطور همزمان از مبدا حرکت و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

اجرای قابلیت مانور پذیری موشک های سوخت جامد برای عبور از سپرهای دشمن ،شلیک همزمان و اصابت همزمان و ارتقای آمادگی های رزمی از ویژگی‌های بخش نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

* هشدار جدی فرمانده کل سپاه به لفاظی صهیونیست‌ها/ دست از پا خطا کنند، دستانشان را قطع می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه ، برگزاری این رزمایش بویژه بخش موشکی را دارای پیام‌های بسیار واضح و آشکار توصیف و تصریح کرد:  پیام این رزمایش هشدار جدی ، واقعی و‌ میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب  اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات  واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و اظهار کرد: نابراین دشمنان باید مراقب حرف ها و صحبت هایشان باشند.

 

 

وی در ادامه آزمایش سامانه های موشکی دقیق و به روز تر  شده نیروی هوا فضای سپاه و پرتاب های هم زمان از نقاط متعدد به سوی یک هدف واقعی شبیه سازی شده را ازاهداف این رزمایش  برشمرد و گفت: این رزمایش ترکیبی از حرکت پهپاد های تهاجمی و موشک های بالستیک نقطه زنی بود که امروز توانست اهداف نزدیک به واقعیت ما را به شکل ۱۰۰ درصد محقق کند.

 

 

فرمانده کل سپاه در پایان انطباق عملیات تمرینی و واقعی را از محاسن رزمایش موشکی برشمرد گفت : همگان مشاهده کردند، اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، این شرایط دقیقا شرایط واقعی است.

* سردار حاجی‌زاده: موشک‌های بالستیک قابلیت مانور در جهات مختلف پیدا کرده‌اند/ صدها میلیارد دلار هزینه دشمنان صفر شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما توانسته‌ایم به موشک‌های بالستیک هم جهت بدهیم تا در جهات مختلف حرکت کنند و مانور بدهند و این پدیده کار دشمن را بسیار سخت می کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آخرین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه که صبح امروز با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک در منطقه کویر مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: زدن موشک‌های بالستیک برای سامانه‌های‌ پدافندی خیلی سخت است و درصد کمی را می‌توانند اصابت قرار بدهند ولی با این کاری که انجام شد تقریبا صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما ضربدر صفر شد و دیگر ارزشی ندارد.

 

 

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنان دیگر نمی‌توانند پیشبینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و در چه نقطه‌ای فرود می آید، گفت: چون سرعت نسبی موشک‌های پدافندی و موشک‌های بالستیک با سرعتی ‌حدود ۱۵-۲۰ ماخ به هم نزدیک می شوند اگر نقطه آینده و معادله مسیر را نتوانند در بیاورند، کار خیلی مشکلی خواهند داشت.

* سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی هستند/ رزمایش پیامبر اعظم ۱۷جزو موفق‌ترین رزمایش‌های موشکی ایران بود

سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز جمعه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

این رزمایش از قبل طراحی شده بود ،  اما تهدید های فراوان ولی تو خالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد که این رزمایش در این زمان مقرر انجام شود و بحمدالله جزو موفق ترین رزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

وی افزود: در این رزمایش  انواع موشک ها از مسیر های متفاوت اما بر روی یک هدف مشخص به طور هم زمان و با دقت تمام اصابت کردند و هدف طراحی شده را در مسافت بسیار دور کاملا منهدم کردند.

سرلشکر باقری این رزمایش را تنها بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: زمانی که ۱۶ موشک به یک هدف برخورد کرد بخش کوچکی از صد ها موشکی است که می تواند بطور هم زمان  به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد اصابت کند و انهدام کامل ایجاد کند.

 

 

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این تهدید ها را نمی پذیرد و هم اکنون در حال مذاکره با کشور ها برای پیشبرد اهداف کشور است  و این گونه تهدید ها را تحمل نخواهد کرد .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: این رزمایش در کنار رزمایش زمینی، دریایی و هوافضای سپاه درتنگه هرمز و منطقه جنوب نشانگر این است که تمامی نیرو های مسلح از جمله سپاه و ارتش آماده هستند چنانچه تهدیدی علیه کشور وجود داشته باشد بلافاصله و با دقت و قاطعیت تمام به تهدید پاسخ بدهند ودشمنان را سر جای خودشان بنشاند.

سرلشکر باقری با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه گفت: این رزمایش توانست تمامی اهداف خود را اعم از اهداف عملیاتی ، شلیک ها ، تاکتیک ها در دریا ، خشکی و آسمان را به طور کامل محقق کند. 

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  در اوج آمادگی هستند  گفت : هر چند ما تهدید ها را جدی نمی بینیم اما تهدید را ۱۰۰ درصد فرض می کنیم ؛امروز آمادگی ما از هر زمان دیگر بیشتر است.

 

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: این رزمایش به لحاظ  انبوهی تعداد شلیک،شلیک همزمان موشک های میان برد و دور برد ، شلیک از مبدا های مختلف  به سمت یک هدف مشخص ،دقت اصابت و جمع خوردن موشک ها در یک منطقه کوچک ۱۸۰ در ۲۰۰ متری و برخورد همه آنها به اهداف نسبت به رزمایش های گذشته برتری داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات