۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۵۰۴۸

صهیونیست‌ها هم به اقتدار و عظمت مقاومت ایمان آورده‌اند

صهیونیست‌ها هم به اقتدار و عظمت مقاومت ایمان آورده‌اند
دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اقتدار مقاومت و آمادگی کامل آن برای دفع هر گونه تجاوزگری دشمن و شکست توطئه‌های آن تاکید کرد صهیونیست‌ها هم به اقتدار و عظمت مقاومت ایمان آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید انجام می‌شود.

انتظار می‌رود دبیرکل حزب الله در این سخنرانی به بررسی بحران به وجود آمده میان عربستان سعودی و لبنان پرداخته و مواضع شفاف خود را در این زمینه اعلام کند.

مهمترین محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله:

حزب الله این روز بزرگ و مبارک در تاریخ مقاومت در لبنان و به طور خاص در تاریخ مقاومت در منطقه را برای تجلیل و بزرگداشت  همه شهیدان انتخاب کرد.

این سالروز همه شهداست و به همین سبب هر خانواده‌ شهیدی در حزب الله این روز را روز شهید خود قلمداد می‌کند.

شهید جایگاه بسیار والایی دارد، ما شهدا را تکریم می‌کنیم و مورد تجلیل قرار می‌دهیم، این تعهد ما به ایمان اسلامی و قرآنی و پیروی ما از پیامبران الهی است.

امروز با اخدود(اشاره سید حسن نصرالله به آنچه در قرآن کریم درباره اخدود آمده است ..به عقیده برخی مفسران اصحاب اخدود، کافرانی بودند که مؤمنان را در گودال‌های آتش می‌افکندند. قرآن در آیات 4 تا 8 سوره بروج به ماجرای اصحاب اخدود اشاره کرده است. مفسران نزول این آیات را برای نکوهش کافران و برانگیختن حس مقاومت مسلمانان دانسته‌اند.)
از نوع دیگری روبرو هستیم، اخدود بحران‌های معیشتی و محاصره و جنگ‌های رسانه‌ای و مسائل مشابه آن.

هنگامی که از شهدا صحبت می‌کنیم، از دستاوردهای  تاریخی و نه دستاوردهای محدود سخن می‌گوییم.

از مهمترین این دستاوردها، آزادسازی سرزمین و اسیران و حمایت و بازدارندگی است و این دستاوردها همچنان ادامه دارد.

از جمله دستاوردهای شهدا،‌مقابله با پروژه آمریکایی تکفیری در منطقه‌ای است که ما بر آن پیروز شدیم.

رزمایش‌های رژیم اسرائیل بیانگر ترس و وحشت از نفوذ لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه الجلیل اشغالی است.

اگر مقاومت وارد شمال فلسطین و الجلیل شود، پیامدهای بسیار سنگینی برای رژیم اشغالگر خواهد  داشت.

رزمایش‌های اسرائیل بیانگر فرضیه ترس و نگرانی از این است که «مقاومت وارد  الجلیل خواهد شد».

اسرائیلی‌ها قدرت مقاومت و صداقت و شان و جایگاه والای آن و اهمیت استراتژیک نخبگان آن را درک می‌کنند.

برخی در لبنان از ضعف محور مقاومت حرف می‌زنند، در حالی که داده‌ها و واقعیتها خلاف آن را ثابت می‌کند.

اسرائیل در نگرانی و وحشت از به خطر افتادن موجودیت خود به سر می‌برد به همین خاطر شاهد  افزایش خشونت و تجاوزگری اسرائیل علیه اسیران و فلسطینیان هستیم که نشانه قدرت نیست بلکه نشانه نگرانی و وحشت است.

ما تا کنون توانسته‌ایم مانع هیمنه و سلطه‌ کامل آمریکا(بر لبنان) شویم که به برکت خون شهدا بوده است.

لبنان سال‌هاست که در معرض فشارها قرار دارد و این فشارها در دوران ریاست جمهوری ترامپ چند برابر شد.

ما در حزب الله به شکل‌گیری دولت مرکزی و عادلانه‌ای که متعلق به همه مردم و دارای استقلال واقعی باشد، چشم دوخته‌ایم، از ساده‌ترین نشانه‌های حاکمیت و استقلال،‌مخالفت با دیکته‌ها و دستورات خارجی است.

مقاومت قادر به بازدارندگی در برابر دشمن و حامیانش است و اجازه نخواهد داد به یک وجب از خاک کشور یا ثروت آن دست اندازی کند.

(درباره بحران آفرینی عربستان علیه لبنان): ما به طور جدی خواستار روشن شدن واقعیت‌ها هستیم، ما در برابر نبرد افکار عمومی و مظلومیت هستیم،‌درست نیست که مظلوم ساکت بماند،‌هنگامی که قادر است حق خود را تبیین کند.

از جمله فرضیه‌های بحران،‌عدم شناخت قبلی عربستان سعودی از اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان است.طی سال‌های گذشته تا امروز کشورهای مختلفی اقدام به هتک حرمت رسول الله(صلوات  الله علیه و آله) و اهانت به آن کردند، اما سعودی در برابر آن سکوت کرد، آنها(سعودی‌ها)،‌اهانت به خود در سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان را خطرناک‌ترین و شنیع‌تر از اهانت‌ها به پیامبر(ص) در طول این سال‌ها قلمداد می‌کنند.

(خطاب به دوستان عربستان سعودی در لبنان): عربستان سعودی خود را در قامت دوست معرفی کرد؛ اما آیا دوست اینگونه با دوست خود رفتار می‌کند؟اگر مشکلی با وزیر اطلاع رسانی یا حزب الله دارد، واکنش‌ها هم باید در حد و مرز همین مشکل منحصر شود.

سوریه که ما آن را دوست لبنان می‌دانیم، در طول 16 سال اخیر حتی یک گام علیه کشور ما برنداشته است، با وجودی که مورد اهانت قرار داشت.

با وجود این همه هجمه و تعدی و ناسزا و توهین،‌سوریه مانع رسیدن گاز و برق به لبنان نشده است.

ما از موضع وزیر اطلاع رسانی(جرج قرداحی) و عدم استعفای آن حمایت کرده‌ایم.اگر امروز این وزیر استعفا دهد یا برکنار شود، آیا چنین امری در یک دولت آزاد و شریف رخ می‌دهد؟ آیا مشکل با استعفای وزیر حل خواهد شد همانطور که خیلی از لبنانی‌ها گفته‌اند؟.

هر کس از وزیر اطلاع رسانی می‌خواهد که منافع ملی را در نظر بگیرد؛‌باید پرسید آیا منافع ملی در این  است که هر چه را خارج می‌خواهد، به آن پاسخ داد و تسلیم شد؟.

بحرانی که عربستان سعودی به راه انداخت،‌جزئی از نبرد با مقاومت و طرح مقاومت در لبنان است، آنها طی سالهای گذشته و از سال 2006 به این اقدامات خود  ادامه می‌‌دهند، عربستان سعودی بخشی از این نبرد است و ما حجم اقدامات تحریک آمیز سعودی‌ها در جنگ سی و سه روزه را می‌دانیم.

عربستان سعودی از همپیمانان خود در لبنان می‌خواهد که وارد جنگ داخلی شوند.

خواسته‌ها و شروط سعودی در لبنان پایان نمی‌یابد. آیا منافع ملی در تسلیم و خفت و خواری است؟.

مشکل عربستان سعودی با همپیمانانش در لبنان این است که از آنها می‌خواهد وارد جنگ با حزب الله به نفع پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه شوند.

هر لبنانی این نکته را درک می‌کند که ادعاهای سعودی مبنی بر سیطره حزب الله حزب الله بر لبنان هرگز درست نیست.

ما این نکته را که طرف تاثیرگذاری و اینکه بزرگترین حزب در سطح سیاسی هستیم،  انکار نمی‌کنیم؛ اما سلطه‌طلب نیستیم.

گروه‌هایی که از ما قوی‌تر نیستند، تاثیر بزرگی بر دولت به ویژه بر دستگاه قضایی دارند.

از جمله دلایلی که نشان می‌دهد حزب‌الله سلطه‌جو نیست؛ این است که چگونه حزبی مسلط است،‌در حالی که قادر به برکناری یک قاضی از پرونده‌ای نیست که این قاضی به سیاسی کردن آن پرداخته است.

آیا ما حزب سلطه‌جو هستیم در حالی که نمی‌توانیم نفتکش‌های حامل مازوت را به سواحل لبنان برسانیم؟.

داستان یمن، داستان مأرب و جنگ و تجاوز و نتایج این جنگ است؛ پس از گذشت هفت سال از این جنگ و هزینه کردن صدها میلیارد دلار، نتیجه این جنگ، شکست(عربستان و متحدانش) است.

پیامدهای مأرب در یمن و منطقه بسیار سنگین است و عربستان سعودی به خوبی این نکته را درک می‌کند.

آمریکایی‌ها خودشان تاکید کرده‌اند که سقوط مارب، شکست کوبنده و سنگین عربستان سعودی  است که این کشور هم آن را می‌داند.

گفتگوهای عربستان سعودی و ایران هرگز به لبنان اشاره نخواهد کرد. سعودی‌ها در موضوع یمن درخواست‌هایی از ایرانیان داشتند و ایرانیان به آنها گفتند که باید با یمنی‌ها وارد مذاکره شوند.

پیروزی‌هایی که در یمن به دست آمد، از سوی رهبران یمنی و نخبگان یمنی و معجزات یمنی و یاری الهی رقم خورده است.

(خطاب به متجاوزان سعودی): اگر به دنبال خلاصی و نجات از موضوع یمن هستید، این مسئله از طریق تحریم‌ها علیه حزب الله یا لبنان یا هر راه دیگر ممکن نیست؛ بلکه راه آن، توقف تجاوزگری و محاصره است.

در روز شهید، خون شهدای جنایت‌های رخ داده در خلده و الطیونه به وضوح در صحنه حاضر است.

در موضوع خلده از همان روز اول ما خواستار آرامش و متوسل شدن به دستگاه قضایی شدیم و در عین حال در خصوص آشتی در خلده و دستیابی به راه حل انعطاف پذیری از خود نشان می‌دهیم.

اسرائیل این نکته را درک می‌کند که کشورهای عربی که روابط خود را  عادی کرده اند قادر به حمایت از این رژیم نیستند.

صدها میلیارد دلار از سوی اعراب برای سرنگونی نظام سوریه هزینه شد( که شکست خوردند)؛دیدار مقامات کشورهای عربی با مقامات سوریه اعتراف به شکست طرحها علیه سوریه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات