۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۹۸۵۷۸
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در گفت‌وگو با رسا:

مدعیان همراهی با امام خمینی، صحیفه نور را مطالعه کنند

مدعیان همراهی با امام خمینی، صحیفه نور را مطالعه کنند
استاد حوزه علمیه انقلاب را ثمره عزاداری اهل بیت(ع) دانست و گفت: اقامه عزاداری برای اهل بیت احیای دین، مذهب و بقای روحیه انقلابی و مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های نسنجیده به مراسم عزاداری خاندان عصمت و طهارت (ع) گفت: مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است، در این دو ماه چه کار می کنیم که امام (ره) چنین بیان می کند، آیا غیر از برگزاری مجالس روضه و عزاداری است.

وی با اشاره به جمله معمار کبیر انقلاب اسلامی افزود: این مجالس روضه و عزاداری است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ کسانی که نسبت به برگزاری اینگونه عزاداری ها خدشه و انتقاد وارد می کنند که چرا برای فاطمیه، محرم و صفر دهه می گیرید، بدانند این سیره مستمره علمای بزرگ شیعه است که در راستای بقای دین و مذهب توصیه به عزاداری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی با بیان اینکه مخالفت با عزاداری مخالفت با بقای نهضت حسینی است، اظهار داشت: هرکسی که با برگزاری این مجالس مخالفت کند، ضدیت با بقای نهضت امام حسین (ع) دارد؛ بخصوص کسانی که مدعی همراهی با امام (ره) هستند، به صحیفه نور امام مراجعه کنند که چقدر امام راحل به برگزاری مراسم دوماهه محرم و صفر تاکید دارند.

استاد حوزه علمیه مخالفین را ادامه دهندگان راه دشمنان انقلاب دانست و تصریح کرد: مشخص نبودن دقیق تاریخ دقیق شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از مزیت های این بانوی مکرمه است، عده ای به هر بهانه ای مخالفت می کنند که آبشخور آن از ظرف بیگانگان است.

وی در ادامه افزود: آن ها عزاداری ها را مضر برای خود می دانند چرا که به فرموده امام، انقلاب از این عزاداری ها به ثمر نشسته است، تفکر گام دوم انقلاب در برگزاری این آیین های مذهبی بخصوص فاطمیه و محرم و صفر است، اقامه عزاداری برای اهل بیت احیای دین، مذهب و بقای روحیه انقلابی و مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی مخالفین فاطمیه را مخالفین مقاومت و انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که این مسائل نشان می دهد این تفکر از سمت معاندین انقلاب و نظام نشأت می گیرد، آن ها از مراسمات عزاداری ضربه خوردند و به همین خاطر مخالفت می کنند؛ مخالفین فاطمیه مخالفین مقاومت و انقلاب هستند، حتی اگر نزدیکترین فرد به امام رحمة الله علیه باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
موسسه نشری ها دوست دارن چهره ای نو اندیش و دگراندیش از خودشان برای جذب آرای غرب زده ها ارائه کنند.
0
2