۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۸۶۰۳
مدرس قوانین شبکه پلتفرم های مجازی:

تروریست در توییتر به چه گروهی اطلاق می شود؟

تروریست در توییتر به چه گروهی اطلاق می شود؟
دهمین جلسه از سلسله کلاس های کنشگری موثر در فضای مجازی با موضوع قوانین شبکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دهمین جلسه از سلسله کلاس های کنشگری موثر در فضای مجازی با موضوع قوانین شبکه و با تدریس محمد معماری برگزار شد.

معماری قوانین توییتر را بر مبنای قانون آمریکا دانست و گفت: توییتر این فضا را جایی برای تروریست ها، فعالیت  و تبلیغ آن ها نمی داند اما تعریف تروریست بر مبنای آمریکا است، مثلاً داعش و گروهک منافقین را تروریست معرفی نمی کند و در مقابل جبهه مقاومت و شهید سردار سلیمانی را به عنوان تروریست می شناسد.

وی با اشاره به سوء استفاده جنسی از کودکان اظهار کرد: توییتر نسبت به این مطلب هیچگونه انعطافی ندارد و با یک گزارش می تواند اکانت شما را ببندد.

معماری  با بیان اینکه توییتر با اهانت های کلامی نیز برخورد می کند، تصریح کرد: پلتفرم توییتر نسبت به اهانت کلامی نیز برخورد می کند، همچنین براساس نژاد، سن، جنسیت و ... اگر آزاری را تشخیص بدهد ملزم به واکنش نسبت به آن است.

مدرس قوانین شبکه ابراز کرد: توییتر در قوانین خود ذکر کرده که هیچ تبلیغی در رابطه با خوکشی نباید منتشر شود، علاوه برآن تبلیغ هر نوع از رسانه هایی که آزار و اهانت جنسی، خدمات غیرقانونی، خشونت گرافیکی می کنند را ممنوع می داند.

وی ترویج تصاویر نفرت پراکنی به هر نوعی را در توییتر ممنوع برشمرد و خاطرنشان کرد: در پلتفرم توییتر حتی آرم و نمادهای نازی ها نیز نبایداستفاده شود، البته این قوانین به معنای ریپورت و واکنش سریع نیست.

معماری با اشاره به جریمه توییتر گفت: توییتر اگر بخواهد کاربرانش را جریمه کند گاهی بخشی یا تمام محتوای افراد را نشان نمی دهد، یا محتوا را پاک می کند، این نوع جریمه ها مختص کاربران ایرانی نیست و شامل تمام کاربران و مخاطبین توییتر می شود.

ارسال نظرات