۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۹۸۶۱۱
مدیر حوزه علمیه استان سمنان مطرح کرد؛

ضرورت ساخت فیلم ها و آثار هنری پرمحتوا در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه

ضرورت ساخت فیلم ها و آثار هنری پرمحتوا در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه
سمنان - مدیر حوزه علمیه سمنان گفت: از مهمترین ابزار‌های پیشگیری از وقوع طلاق در جامعه و قوام و دوام بنیان خانواده، فیلم ها و تولیدات هنری پرمحتوا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در نشست مسئولان شهرستان دامغان با تهیه کنندگان و عوامل تله فیلم"عشق افراطی" و آغاز فیلمبرداری این اثر هنری، اظهارداشت: خانواده و استحکام بنیان آن از اصول مورد توجه و تأکید اسلام و مباحثی است که باید در تولید آثار هنری و رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه دامغان با اشاره به آثار و تبعات ناگوار افزایش آمار طلاق در کشور و لزوم تلاش همه جانبه برای پیشگیری از این امر، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ابزار‌های پیشگیری از وقوع طلاق در جامعه و قوام و دوام بنیان خانواده، فیلم، سریال‌ها و تولیدات هنری ارزشمند و پرمحتوا در این زمینه است، به جرات می‌توانم بگویم، گاه ممکن است ده‌ها سخنرانی و خطبه در این زمینه، اثر بخشی یک فیلم و اثر هنری خوب با این موضوع را نداشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه، دغدغه یک هنرمند متعهد ایرانی برای کمک به استحکام بنیان خانواده ها، قداست دارد، تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان با همه توان و ابزار‌های رسانه‌ای خود، برای متزلزل کردن بنیان خانواده در کشورما و دیگر بلاد اسلامی تلاش می‌کنند و بدین جهت ارزش تولید آثار فاخر هنری و رسانه‌ای در این زمینه دوچندان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با قدردانی از مرضیه حیدرآقایی نویسنده و تهیه کننده تله فیلم عشق افراطی به دلیل انتخاب شهرستان دامغان برای ساخت این فیلم و موضوع خانواده، تصریح کرد: دستگاه قضا می‌تواند با در اختیار قراردادن پرونده‌های دعاوی خانوادگی زمینه را برای تهیه فیلم نامه‌های خوب توسط هنرمندان با این موضوعات و در نتیجه کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی فراهم کنند.

امام جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه وقوع هر طلاق قریب به ۷۰ نوع آسیب را متوجه جامعه و بنیان خانواده‌ها می‌کند، اظهارداشت: شهرستان دامغان با پیشینه تاریخی چندهزارساله، آثار تاریخی و باستانی کم نظیر، طبیعت منحصربفرد و چهارفصل، علما، ادبا، عرفا و بزرگان بسیار در طول تاریخ ایران، می‌تواند موضوع و میزبان شایسته تولید آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی باشد.

گفتنی است، فیلمبرداری تله فیلم عشق افراطی با موضوع تأثیر چالش‌های اقتصادی بر بنیان خانواده، به نویسندگی و تهیه کنندگی مرضیه حیدرآقایی، کارگردانی یوسف رضا مرادی و بازی چهره‌هایی همچون مهدی امینی خواه، فرج الله گلسفیدی، حدیثه تهرانی، علیرضا علیا، سعیده عرب و حسن اسدی، طی مراسمی با حضور مسئولان در دامغان آغازشد. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات