۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۹۸۶۳۹
با نخبگان حوزوی(۱)؛

در حوزه شفافیت وجود ندارد / باید برای مرجعیت جریان انقلابی اقدام کنیم

در حوزه شفافیت وجود ندارد / باید برای مرجعیت جریان انقلابی اقدام کنیم
استاد حوزه علمیه با انتقاد از عدم وجود شفافیت در حوزه، گفت: جریان خنثی نسبت به انقلاب و جریان ضدانقلاب رساله های خود را مهیا کردند و فقط منتظر فرصت هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق یکی از نخبگان تبلیغی و از وعاظ کشوری با حضور در خبرگزاری در نشست «صریح و بی پرده با مسؤولین حوزوی» که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد برگزار شد، گفت: اصل جلسه قابل ستایش و تقدیر هست و امیدواریم بشود بهره ای از این جلسه برای غائبین نیز حاصل شود.

وی در ادامه افزود: عدالت خواهی که در بین فرهیختگان جامعه و فرهیخته نماها مطرح شده هم می تواند تهدید باشد هم قابلیت فرصت را دارد؛ از همین رو اگر در درون حوزه زودتر سوت زنی ها را شروع نکنیم سوت زن ها خواهند آمد.

این استاد حوزه علمیه گفت: شفافیت در حوزه به معنای واقعی اصلا نیست؛ عامه مردم سؤال زیاد دارند به خصوص در مورد بودجه که سؤالات زیادی مطرح شد و بهتر است خبرگزاری های حوزوی اول از همه ورود کنند.

برخی افراد به اسم عدالتخواهی آبروی مسؤولین را برده اند

وی با اشاره به روحانیونی که در فضای مجازی به اسم عدالتخواهی آبروی بسیاری از مسؤولین را بردند، اظهار داشت: متأسفانه عده ای به ذهن مردم القا کردند که فساد به طور سیستمی در جریان است و در مقابل با چنین افرادی باید الگوهای صحیح معرفی شود چون در نظام اسلامی به خصوص در درون حوزه بزرگانی هستند که گرد فساد هم به قبایشان نخورده و می توان معرفی کرد.

حجت الاسلام موسوی مطلق با اشاره به بزرگان حوزوی و گمنام بودن آن ها، اظهار داشت: وقتی بزرگی به رحمت خدا می رود اگر آثاری داشته باشد کمی در اذهان باقی می ماند در غیر این صورت به طور کلی از یاد ها می روند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حوزه در معرفی بزرگان خود کوتاهی کرده، گفت: بسیاری از شخصیت های حوزوی گمنام هستند و در گوشه و کنار زندگی کرده و لازم است این الگوها و مفاخر را معرفی کنیم زیرا وقتی به جوانان می گوییم به هر دستی دست ندهید باید بزرگان و افراد درست را معرفی کرد؛ خیلی از این ها تاریخ های شفاهی ما بودند که تتمه آن ها نیز هم در حال تمام شدن است.

باید برای مرجعیت انقلابی اقدامی کرد

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره اراده خداوند در تعین یافتن مرجعیت گفت: گاهی اراده خداوند سبب می شود بزرگی مثل امام، آیت الله بروجردی، آسید ابوالحسن اصفهانی مرجع شود اما تدابیری هم خود حوزه و بزرگان باید بیاندیشند چرا که در خصوص مرجعیت سر یک پیچ قرار داریم؛ جریان خنثی نسبت به انقلاب و جریان ضدانقلاب رساله های خود را مهیا کردند و فقط منتظر و مترصد فرصت هستند.

وی تأکید کرد: خدمت برخی بزرگان رسیدم و پرسیدم فکری برای مرجعیت جریان انقلاب هست که پاسخی ندیدم در حالی که جریان مقابل به دنبال سوء استفاده از این موقعیت است و همچنین رسانه های معاند فهمیدند چه باید کنند.

مرحوم فلسفی در طرح مرجعیت امام خمینی و آیت الله بروجردی نقش داشت

حجت الاسلام موسوی مطلق با تأکید بر لزوم حضور افراد انقلابی در سطح مرجعیت برای حمایت از نظام در فتنه ها، گفت: چرا شخصیت ها و رسانه ها نمی آیند روی انقلابی ها کار کنند چون بعد ها اگر این افراد مطرح شدند جریان مقابل می گوید تا الآن کجا بودند از همین رو لازم است نخبگان حوزه در سطوح مختلف وارد شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم فلسفی به صراحت می گوید که در تعیین مرجعیت امام و آیت الله بروجردی نقش داشت؛ آقای انصاریان نیز در طرح مرجعیت آیت الله فاضل لنکرانی نقش داشت؛ در تاریخ ما سلسله عواملی که باعث شده یک بزرگی مرجع شود بسیار قابل بررسی است.

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
انتقاد این فاضل حوزوی از عدالتخواهان مدعی کاملا درست و بجا است.
این افراد باید کنترل شوند تا ضربه کاری نزده اند.
0
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
سلام
تحلیل ها شفاف باشد نه مبهم
تعبیر سوت زنی جالب نیست
تلاش حوزویان به سمت نیاز محوری هدایت گردد
1
0