۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۶۹۸۶۴۵
مادورو:

شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم/ به زودی به ایران سفر می کنم

شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم/ به زودی به ایران سفر می کنم
مادورو با اشاره به مبارزه ملت این کشور با امپریالیسم آمریکا، تأکید کرد که این کشور، روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری المیادین لبنان، به تببین مواضع بسیاری از جمله تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، روابط ونزوئلا با جمهوری اسلامی ایران و مواضع این کشور در قبال فلسطین و سوریه و سایر کشورهای عربی پرداخت و تأکید کرد که همه کشورها باید علیه امپریالیسم آمریکا، متحد شوند.

مادرو با اشاره به مسئله اقتصاد در این کشور گفت: «ما شاهد بهبود وضعیت اقتصادی هستیم و سال ۲۰۲۱، پس از آغاز جنگ اقتصادی [آمریکا]، نخستین سالی است که [ونزوئلا] رشد اقتصادی ثبت کرده است... انتظار داریم که سال ۲۰۲۲، بسیار بهتر از امسال باشد و کشور نیز شاهد پیشرفت باشد».

ملت ونزوئلا، امپریالیسم آمریکا را شکست داد

وی با بیان اینکه، ملت ونزوئلا، در برابر حملات وحشیانه امپریالیسم آمریکایی و همپیمانانش، مقاومت کرده است، تصریح کرد: «ما مقاومت و ایستادگی کردیم... نه تنها مقاومت کردیم، بلکه تأکید کردیم که بر اساس کارِ گروهی باید پیشرفت کنیم. این شیوه نیز، نتیجه داد و ونزوئلا گام به گام، در حال پیشرفت واقعی در زمینه اقتصاد است».

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه به تاریخ این کشور و مبارزات ملی آن علیه امپریالیسم پرداخت و تصریح کرد: «من به عنوان رئیس جمهور باید در حد این ملت قهرمان می‌بودم. طبیعتا باید به سلاح صبر و ایمان و اطمینان به آینده مسلح می‌شدم. چندین بار از فیدل کاسترو شنیدم که به رئیس جمهور چاوز می‌گفت که انسان در هر شرایطی باید مبارزه کند. انسان باید تا آخرین نفس، بجنگد».

وی با اشاره به اینکه امپریالیسم بر این باور بود که ونزوئلا، ملک یا مستعمره تابع آن است که با شیوه استعمارگرانه خود می‌تواند برای این کشور رئیس جمهور تعیین کند، خاطر نشان کرد: «اما ملت ما با آن مقابله کرد... و مفتضحانه شکست خوردند. آنان به این سیاست ادامه می‌دهند، ولی شکست و غرق شدنشان در باتلاق نیز ادامه خواهد داشت».

پیشنهاد آمریکا برای خیانت به میراث چاوز

مادرو با اشاره به پیشنهاد وقیحانه آمریکا به وی و همسرش برای فرار از ونزوئلا، گفت: «به من گفتند که می‌توانم کشوری را برای زندگی انتخاب کنم و آنان نیز از من حمایت کنند. فقط از من خواستند که به ملت ونزوئلا، آرمان بولیوار و میراث چاوز خیانت کنم و تبدیل به خائنی شوم که ونزوئلا را به امپریالیسم آمریکایی تحویل دهد. تمام این مسائل، به خاطر زورگویی آنان است».

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه کشورها و گروههای بسیاری به صورت پنهانی و آشکارا از ونزوئلا حمایت کردند، خاطر نشان کرد: «بسیاری، شجاعانه از ما حمایت و دفاع کردند. همیشه احساس می‌کردیم که تنها نیستیم. چندین بار در سازمان ملل، تلاش کردند که مشورعیت را از دولت ما سلب کنند، ولی هر بار شکست خوردند».

انتخابات ونزوئلا، یک انتخابات نمونه بود

وی درباره انتخابات این کشور تأکید کرد: «انتخابات، نمونه‌ای بود. بیش از ۳۰۰ مهمان بین‌المللی داشتیم و ناظران بین المللی نیز شاهد انتخابات ونزوئلا بودند... این انتخابات طی ۲۱ سال، برای بیست و نهمین بار برگزار شد... ما بیش از ۶۵ درصد آراء را کسب کردیم... در کاراکاس، ۶۰ درصد آراء را به خود اختصاص دادیم... تمامی طیف‌های سیاسی و عقیدتی کشور، در انتخابات حضور داشتند».

مادورو با اشاره به نقش مهم هوگو چاوز در قطع وابستگی ونزوئلا به آمریکا و خارج شدن از هژمونی این کشور، تصریح کرد: «امروز ما نیروی نظامی مستقل و دارای حاکمیت داریم که ستون فقرات، ثبات، صلح و دموکراسی هستند... نیروهای مسلح، بخش اصلی انقلاب هستند».

تاوان جنایت علیه فلسطین را روزی پس می‌دهند

رئیس جمهور ونزوئلا در بخش دیگر این مصاحبه به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: «هیچ کس در جهان وجود ندارد که از ما بخواهد تا دست از فلسطین برداریم... حتی فکر کردن به قطع حمایت از فلسطین یا رها کردن آن به حال خود، اشتباه است. فلسطین، سرزمین مقدس بشریت است... فلسطین جایگاه بسیار والایی دارد... تمامی این جنایاتی که در حق ملت فلسطین صورت می‌گیرد، روزی باید تاوان آن را بدهند».

وی ادامه داد: «حمایت من از فلسطین همه جانبه است و تا ابد ادامه خواهد داشت؛ زیرا ما فلسطین، ملت فلسطین و همه گروههای آن را دوست داریم... ما برای فلسطین، آرزوی خیر داریم. ما توافق‌های همکاری با فلسطین داریم که بسیار خوب در حال اجراست... از همه جهان می‌خواهم که فلسطین را به حال خود رها نکنند... جنایات صهیونیستها علیه مردم فلسطین، بی مانند است... بمباران کودکان و قتل آنان، غیر قابل توصیف است. به همین دلیل، حمایت ما از فلسطین، همه جانبه است».

در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کنم

مادورو در ادامه به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تأکید کرد: «روابط ما همیشه با جمهوری اسلامی ایران، خوب بوده است؛ چه با رئیس جمهور اسبق احمدی نژاد، یا رئیس جمهور سابق روحانی یا رئیس جمهور کنونی رئیسی. دو بار با او، تلفنی صحبت کردم و بر سر چندین طرح جدید و تشکیل کمیته دولتی مشترک توافق کردیم که شامل همکاری بین ایران و ونزوئلاست... در پاسخ به دعوت رئیسی، بزودی به تهران خواهم رفت تا از نزدیک مذاکره کنیم و معاهدات جدیدی، امضا کنیم».

شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم

وی با بیان اینکه شیفته حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است، خاطر نشان کرد: «هر بار که به ایران می‌روم، دوست دارم که با آیت الله صحبت کنم. ایشان، مردی با درایت و هوش بالا هستند. لذا امیدواریم که در سفر بعدی، فرصتی دست دهد تا یک بار دیگر با آیت الله خامنه‌ای صحبت کنم».

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه از آشنایی با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیار خرسند بوده است، از سفر وی در سال ۲۰۱۹ و در جریان «جنگ برق» علیه ونزوئلا به این کشور خبر داد و گفت: «سلیمانی در آن زمان به ونزوئلا آمد و درباره زمینه‌های مختلف کهربایی از جمله سیستم برق، صحبت کردیم. هر آنچه با او درباره آن صحبت کردیم، اجرایی شد. انسان خنده‌رو و خوش‌بینی به زندگی بود. خدا را شکر می‌کنم که با او آشنا شدم».

انسانیت باید از جنایت هولناک علیه شهید سلیمانی، عبرت بگیرد

مادورو با بیان اینکه، شهید سلیمانی با تروریسم و جنایتکاران خونریری مقابله کرد که به ملتهای محور مقاومت، حمله کردند، درباره روز شهادت وی خاطر نشان کرد: «دسلی رودریگز، معاون رئیس جمهور به من گفت که اخباری به دست ما رسیده است که احتمالا سرلشکر سلیمانی، ترور شده باشد. این مسئله غیر قابل باور، و جنایتی بود که دستور اجرای آن در کاخ سفید صادر شده بود... انسانیت باید از این، جنایت هولناک، عبرت بگیرد... آیا این جهانی است که برای بشریت در آینده می‌خواهیم؟ جهانی که ببینیم چگونه از کاخ سفید، دستور ترور یکی از قهرمانان علیه تروریسم صادر می‌شود؟... هرگز. جهانی که ملتها، خواهان آن هستند، جهان صلح، احترام و حاکمیت حقوق بین الملل است... بار دیگر باید صدای خود را در رد جنایت ترور این شهید و قهرمان ملتها، بالا ببریم».

بشار اسد، مرد شجاع، قهرمان و مبارز است

وی در ادامه، با تأکید بر اینکه «بشار اسد، مرد شجاع و قهرمان و مبارز است»، تصریح کرد: «در ونزوئلا نیز حدود یک میلیون سوری در شهرهای مختلف حضور دارند... یک باشگاه سوری-ونزوئلایی وجود دارد که فعالیتهای فرهنگی انجام می‌دهد... ما سوریه را بسیار دوست داریم. من نیز سوریه را بخوبی می‌شناسم. زمانی که وزیر خارجه بودم به همراه چاوز، چند بار به آنجا رفتیم... به سویداء رفتیم و آنجا را سویداسویلا می‌نامیدند؛ زیرا کسانی که ساکن آن بودند، سوری و ونزوئلایی بودند».

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: «سرنوشت سوریه این بود که با جنگ تروریستی و جنایتکارانه‌ای روبه‌رو شود. ملت سوریه نیز طی ۱۱ سال گذشته، بسیار درد و رنج متحمل شد، ولی این ملت می‌داند که چگونه مقاومت کند و پیروز شود. من اطمینان دارم که ارتش و ملت سوریه و بشار اسد کاری خواهند کرد که سوریه بار دیگر به پا خیزد و سوریه را کاملا آزاد خواهند کرد».

مادورو درباره روابط ونزوئلا با سایر کشورهای عربی نیز گفت: «ما روابط خوبی با همه کشورهای عربی داریم. ما بیش از ۶۰ سال است که در سازمان اوپک، شریک هستیم... میان ما گفت‌وگوی سیاسی در جریان است و روابط دیپلماتیک، فرهنگی و سیاسی خوبی داریم... به نظرم می‌توانیم در سالهای آینده، کارهای بسیاری انجام دهیم... من یقین داریم که حاکمان و مردم کشورهای عربی، ونزوئلا را دوست دارند و ما نیز روابط خوبی با آنان برقرار کردیم».

وی ضمن تشکر از شبکه المیادین و توجهی که این شبکه به ملتهای آمریکای لاتین دارد، در پایان خاطر نشان کرد: «ما باید به متحد کردن جهان عرب، شرق، جهان اسلام و آمریکای لاتین ادامه دهیم. باید برای اتحادمان، تلاش بیشتری کنیم؛ اتحادی که معنوی، فرهنگی و سیاسی است. باید بدانیم که در کشورهایمان چه می‌گذرد و از مبارزه و مسیر هر یک از کشورهایمان، درس بیاموزیم... ما برادران مسلمان را برادران واقعی خود می‌دانیم و باید بدانند که در آمریکای لاتین، دوستان واقعی دارند. ما باید ملتهایمان را متحد کنیم و خواهیم دید که چگونه رؤیای صلح، پیشرفت، شکوفایی و زندگی محقق خواهد شد»./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
برادر عزیزی در این مورد در جائی نوشته بود:
« درجغرافیا دور ولی در فهم وبصیرت نزدیک برعکس بعضی غرب زده درجغرافیا نزدیک اما در فهم وبصیرت دور دور. » این بنده ی حقیر در پاسخ به آن برادر خوب نوشتم : «با سلام و احترام به برادر عزیز و بزرگوارم جنای علی آقای خوش فهم و خوشگو ، چون فرمایشتان برای این بنده ی حقیر دلنشین است ، اجازه میخواهم فضولی کرده و آن را مطابق با فهم ناقصم بدینصورت بیان کنم : بجغرافیا دور و اما بصیر ___ بود عاقلان را خداوند نصیر __ کنند عاقلان مردمان جذب دین __ نه باحقد و بیماری و بغض و کین __ که بد خلق و بد گوی و هر طعنه زن __ بدور از حق و فهم آن است چومن __ بکوشیم خود را کنیم خوش بیان __بمهر و ببرهان کنیم حق عیان __ وگرنه بمانیم منفور و مطرود خلق __فرو رفتگان در لجن تا به حلق __ با عرض ادب و ارادت و احترام ، محمد مهدی اسلامی»
0
0