۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۸۶۵۰
تولیت حوزه علمیه کنگاور:

فرماندهی حاج قاسم فتنه داعش را سرکوب کرد

فرماندهی حاج قاسم فتنه داعش را سرکوب کرد
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: اگر مدیریت و فرماندهی حاج قاسم در مقابله با فتنه داعش نبود الان وضعیت منطقه به این شکل نبود و آسیب های جانی و مالی بسیاری به ما می رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در درس اخلاق طلاب کنگاوری با اشاره به فرا رسیدن دهه بصیرت و سالروز 9 دی ماه و نیز سالروز شهادت سردار اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شناسنامه شهید سلیمانی در پادگان اسلام ثبت شده است که در برابر دشمنان مبارزه کند یعنی خداوند متعال و پیامبر به او اجازه داده است و مبارزه ایشان شرعیت داشته است.

تولیت حوزه علمیه کنگاور گفت: همه صحابه ای که در زمان پیامبر (ص) بودند قهرمان و رجال نبودند و هر کسی بر اساس قدرت بدنی و عقلی کارهای خود را انجام می دادند اما همه حمزه سیدالشهدا و فرمانده بزرگ مسلمانان نبودند.

این عالم برجسته کرمانشاهی تاکید کرد: همان افتخارآفرینی هایی که حمزه(ع) و علی(ع) در غزوه بدر انجام دادند نماد عینی رجال اسلامی است و شهید سلیمانی نیز فتنه داعش و تکفیر را با درایت و تدبر و مدیریتی عاقلانه خنثی کرد.

آیت الله میریونسی ادامه داد: وقتی داعش به نزدیک اربیل می رسد، سران کردستان عراق با حاج قاسم تماس گرفتند و این فرمانده رشید اسلام در سریع ترین زمان ممکن به داد مردم کردستان عراق رسید.

تولیت حوزه علمیه کنگاور تصریح کرد: همه ما واقف هستیم که اگر مدیریت و فرماندهی حاج قاسم در مقابله با فتنه داعش نبود الان وضعیت منطقه به این شکل نبود و آسیب های جانی و مالی بسیاری به ما می رسید لذا برای همیشه مدیون این مردم بزرگ هستیم.

این استاد عالی حوزه بیان کرد: شهید سلیمانی یکی از فرماندهان تراز اول جهان اسلام که اگر با زمان صدر اسلام مقایسه کنیم یکی از سرداران رشید اسلام بوده و در تاریخ نام و یاد وی باقی می ماند.

ایت الله میریونسی افزود: هر کسی که سیره این فرمانده بزرگ را مطالعه کند به این مهم می رسد که صبر، تحمل و مجاهدتی که وی انجام داده بی مثال بوده است.

تولیت حوزه علمیه کنگاور تاکید کرد: همه ما باید درس مجاهدت، شهادت طلبی و مقاومت را از ایشان بگیریم و اگر مقاومت و فرماندهی وی نبود الان وضعیت کشورهای اسلامی بسیار بد بود.

وی اظهار داشت: جنایت آمریکای جهانخوار در فرودگاه بغداد موجب قیام انقلابی مردم ایران شد و به دشمنان نشان داد که ایران ده ها قاسم سلیمانی را دارد که در برابر دشمنان ایستادگی می کنند.

آیت الله میریونسی در پایان سخنان خود افزود: بسیجیان و سپاهیان و نیروهای انقلابی باید سردار سلیمانی را الگو قرار دهند و در مسیر مقابله با توطئه های دشمنان همواره سیره این شهید را مدنظر قرار دهند./1400/پ210/

ارسال نظرات