۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۹۸۷۰۳
آیت الله نوری همدانی:

تبلیغ منحصر در منبر نیست/ صداوسیما مبلغ دین باشد

تبلیغ منحصر در منبر نیست/ صداوسیما مبلغ دین باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی تبلیغ دین را منحصر در منبر ندانست و گفت: سطح برنامه های صدا و سیما باید ارتقا یابد و حقایق دین را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به کادرسازی گفت: خداوند در آیه 104 آل عمران می فرماید باید در میان مسلمانان جمعیتی فراهم شود که مردم را به امر به معروف و کار خیر دعوت کند، این جمعیت قطعاً نیازمند به کارآموزی هستند و این آیه اهمیت کار شما که کادرسازی است را می رساند.

وی با اشاره به اینکه کادر سازی شرایطی دارد، اظهار کرد: کادر سازی باید طبقه بندی و در رشته های مختلف باشد؛ برای گسترش فرهنگ اسلام باید نیروهایی را تربیت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به تفرقه اندازی بین مسلمانان تصریح کرد: در گذشته بنی عباس برای رسیدن به مقاصد خود بین شیعه و سنی تفرقه می انداخت و امروز آمریکا این عمل را دنبال می کند؛ نقشه تفرقه با آمریکا، پول عربستان و اجرای اسرائیل صورت می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی گفت: تبلیغ مباحث دینی منحصر به منبر نیست و رسانه ملی نیز نقش بسزا و تاثیرگذاری را دارد، صدا و سیما باید حرمت ارتباط محرم و نامحرم را نگه دارد و به بهانه مسابقه و سرگرمی حرمت ها را زیر پا نگذارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از برنامه های رسانه ملی گفت: سطح برنامه های صدا و سیما باید ارتقاء یابد و حقایق دین را به بهترین نحو به نمایش بگذارد.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه حضرت زهرا (س) اظهار کرد: دختر گرامی پیامبر اسلام در ضمن خطبه خود با اشاره به آیات و روایات پیامبر خلافت را حق علی بن ابیطالب می دانست و ایشان را امام خود معرفی کردند، سرمایه تبلیغی شما مبلغان خطبه حضرت زهرا (س) است.

وی با بیان اینکه مبانی را به مردم برسانید، خاطرنشان کرد: در حالی که مناقب و فضایل حضرت زهرا را در منابر بیان می کنید، مراقب کنید که موجب تفرقه بین شیعه و سنی و سوء استفاده دشمنان قرار نگیرید؛ راه ائمه (ع) را در تبلیغ اسلام ناب دنبال کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کرد: بنده 50 سال تبلیغ کردم، سعی کنید مکتب اهل بیت (ع) را با تبلیغ زنده نگه دارید. 

ارسال نظرات